TEST: DS 4 2.0 BlueHDi Sport Chic - Stačí na německou prémii?

DS 4 2.0 BlueHDi Sport Chic (110 kW) | foto: Roman Havlín

Dříve luxusní divize Citroënu se s postupem času stala samostatnou „luxusní“ značkou DS. Ta má v aktuální nabídce hned několik zajímavých modelů, z nichž některé jsme již podrobili redakčnímu testu. Až letos v lednu se však na nás usmálo štěstí a my vám tak můžeme představit omlazený DS 4. V jeho hledáčku jsou protivníci jako je Audi A3 nebo Mercedes-Benz třídy A a nás zajímalo, zda se jim vůbec dokáže vyrovnat.

Elegán po plastickém zákroku

Jelikož to už není Citroën DS, ale jen DS, výrobce musel zapracovat na tom, aby se finální vzhled auta dostatečně odlišoval. Vpředu se proto nachází nová maska chladiče s logem DS. Ta dostala šestiúhelníkový tvar se zakulacenými rohy a taktéž nově tvarované hlavní světlomety. Ty v naší výbavě využívali moderní techniku DS LED Vision a musíme uznat, že světlomety v noci svítily víc než efektně.

DS 4 2.0 BlueHDi Sport Chic (110 kW) | foto: Roman Havlín

Někoho jistě potěší i přední LED diodové mlhové světlomety, které jsou efektnější než klasické žárovky. A protože jsme testovali moderní francouzské auto, ve výbavě nechybělo ani natáčení předních světel podle úhlu natočení volantu. Na rozdíl od dříve testovaného DS 5, ale světla nezatáčejí tak zběsile a svítí přesně tam, kam vy chcete.

Při pohledu na fotogalerii je navíc vidět, jak DS 4 kombinuje hned několik kategorií osobních aut. Svědčí o tom hlavně celková boční silueta, lehce zvýšená záď nebo zadní dveře se zapuštěnými klikami. Díky nim vůz vypadá skoro jako kupé. Leckdo si všimne i detailů jako je chromované orámování oken, znaky DS na B-sloupcích a dva chromované rámečky na zádi, připomínající koncovky výfuku.

Ještě více luxusu a kůže

Není to tak dávno, co jsme v testu měli starší provedení DS4ky, a tak je porovnání nového modelu s tím starším víc než logické. V kabině se událo hned několik změn, z nichž tou hlavní je nový multimediální systém se (stále) sedmipalcovým dotykovým displejem. Některá tlačítka se navíc přestěhovala do obrazovky. DS ale musíme pochválit za to, že ovládání klimatizace je stále prováděno za pomoci klasických otočných ovladačů.

Kdyby to výrobce pořešil ve stylu Peugeotu 308 aktuální generace, dost by nás to rozčílilo. K samotnému displeji ale máme dvě výhrady. Jelikož se chce auto rovnat německé konkurenci, rozlišení obrazovky by mohlo dostat mnohem více pixelů a samotná grafika systému by dle nás mohla vypadat o dost lépe. 

DS 4 2.0 BlueHDi Sport Chic (110 kW) | foto: Roman Havlín

V kabině se nově objevila velmi příjemná světlá kůže, kterou si navíc můžete za příplatek dopřát i na celé palubní desce, hlavici řadící páky a panelech dveří. K tomu se přidávala i vyhřívaná sedadla se speciálním vzorem, přičemž to řidičovo mělo masážní funkci a elektrické nastavení. Právě masážní funkce je však lehce podivná, pokud si totiž bederní opěrku nenastavíte na co nejtvrdší úroveň, samotnou masáž skoro necítíte.

A jak je to s prostorem ve voze? Už jsme zde dříve zmínili, že se sem pohodlně usadí osoby do výšky 185 cm. Kdo je o něco větší, nechť ať se radši poohlédne po konkurenci. Přístup hlavně na zadní řadu sedadel je vcelku složitý, protože vstupní otvor není zrovna velký a několikrát se stalo, že se posádka při usedání do vozu uhodila hlavou o horní hranu karoserie. To je zkrátka daň za sportovně vypadající stylovku.

Daň za styl dále zapříčiňuje i nemožnost posazení tří průměrně vzrostlých pasažérů vedle sebe. Dalším negativem je absence stahování zadních oken. I přes osamostatnění značky DS na tom výrobce nezapracoval a kupříkladu Citroën C4 Cactus má zadní okna alespoň výklopná.

Naštěstí musíme uznat, že luxusně zaměřenému DS 4 nechybí troška praktičnosti. Jeho zavazadlový prostor totiž nabídne v základním uspořádání objem 385 litrů. Po sklopení sedadel se pak objem zvětší na 1021 litrů. K tomu se musí připočíst několik háčků na nákupní tašky nebo osvětlení kufru, které lze vyjmout a poslouží vám jako ruční baterka.

Jede jako vystřelený z praku

Přesně tak by se dal charakterizovat projev přítomné naftové jednotky s objemem dva litry. Jedná se o čtyřválec BlueHDi o výkonu 150 koní a točivém momentu 370 Nm, dostupném od 2000 ot./min. Komu by to nestačilo, může sáhnout po vrcholné naftové jednotce s výkonem 180 koní.

DS 4 2.0 BlueHDi Sport Chic (110 kW) | foto: Roman Havlín

DS motor spároval výhradně se šestirychlostní manuální převodovkou, která dostala do vínku o něco větší přesnost a jednotlivé kvalty zapadaly do svých drah s velkou chutí. Zmíněnou silnější verzi s o 30 koní vyšším výkonem pak pro změnu dostanete jen se šestistupňovým automatem.

Maximální výkon 150 koní je dostupný při 4000 ot./min a byly jsme překvapeni, jakou živostí tahle pohonná jednotka oplývá. Reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou poměrně citlivé a prodlevu turbodmychadla jsme zde prakticky nezaznamenali. DS 4 s naftovým dvoulitrem tak patří k těm vozidlům, která své posádce dají dojem, že pod kapotou je víc koní, než udává technický průkaz.

V rychlosti 130 km/h motor točil slušných 2000 ot./min a do kabiny pronikal jen aerodynamický hluk. O motoru jsme věděli až ve chvíli, kdy jsme jej začali poměrně víc vytáčet. Bohužel ani současné DS4ce se nepovedlo svou posádku odvést "jako na obláčku". Může za to stále trochu tvrdší podvozek. Na poměrně tvrdé jízdě mají svůj podíl i na pohled hezká 19palcová litá kola, jenže jsme si jisti, že v případě menších disků by se situace o moc nezlepšila.

DS 4 2.0 BlueHDi Sport Chic (110 kW) | foto: Roman Havlín

Domovem testovaného vozu tak jsou především kvalitní hladké dálnice či silnice a těch v ČR zrovna moc není. O všem vypovídá i fakt, že vůz používá jednoduchou zadní nápravu s deformovatelnou příčkou, víceprvkovou zde nehledejte. Kritiku musíme udělit posilovači řízení, který je sice variabilní, ale v krajních polohách klade až nepřirozený odpor, což vadí například při parkování.

Užitečnou informací pro mnohé z vás je i samotná průměrná spotřeba. Naftový čtyřválec s technologií vstřikování močoviny si za celý testovací týden řekl v průměru o 5,6 litru na 100 km. V tom jsou započteny jízdy v tuhých mrazech, ranních kolonách a o neustálé činnosti klimatizace se asi ani není potřeba zmiňovat.

Závěr

V závěrečném hodnocení musíme zmínit, že DS 4 na německou konkurenci v podobě Audi nebo BMW spíše nestačí. Zpracováním kabiny, volbou materiálů a celkovou útulností se jim rovnat může, ovšem v sekci komfort jízdy, prostor na zadních sedadlech anebo grafika palubního systému už nikoliv. S vyšší cenovkou atakující bez mála milion korun bychom proto čekali, že vůz nabídne v některých oblastech o něco víc.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena testované verze: 790 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 997 900 Kč

KLADY

- moderní design 

- silný a úsporný motor

- kožená sportovní sedadla 

- odhlučnění motoru

ZÁPORY

- vyšší cena

- tvrdší podvozek

Motorizace
vznětový čtyřválec s turbodmychadlem
objem: 1997 cm3
nejvyšší výkon: 150 koní při 4000 ot/min.
největší točivý moment: 370 Nm při 2000 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 207 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 4,4 l / 3,6 l / 3,9 l
objem palivové nádrže: 60 litrů

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy