JÍZDNÍ DOJMY: Projeli jsme žhavou novinku se jménem Honda HR-V!

Nová Honda HR-V 1.5 i-VTEC | foto: Roman Havlín

Japonská automobilka Honda se letos skoro nezastavila a představila hned několik nových modelů. Kromě omlazeného a prodejně úspěšného modelu CR-V se nedávno světu představil i jeho menší sourozenec se jménem HR-V. Aby to ale nebylo málo, na trh míří i další generace Hondy Jazz a my jsme včera měli možnost, tyhle dva nové přírůstky krátce otestovat.

Honda HR-V

K prvotnímu testu jsem si vybral model HR-V, jenž ale není v historii značky úplným nováčkem. V roce 1998 totiž přišla jeho první generace a po dobu osmi let se držela na trhu. Po jejím ukočení výroby se v nabídce Hondy vytvořila trhlina a ta byla vyplněna opět až letos.

Nová generace Hondy HR-V tak představuje jedinečnou alternativu v crossoverovém segmentu, protože nabízí charakteristický vzhled kupé v kombinaci s robustností SUV, prostornost a všestrannost MPV. Dle výrobce jí nechyní sofistikovaná a zároveň zábavná jízdní dynamika a úsporný provoz, o čemž jsem se v následujícím testu chtěl důkladně přesvědčit.

Nová Honda HR-V | foto: Roman Havlín

Společnost Honda očekává, že 70 % nových modelů HR-V bude prodáno stávajícím majitelům konkurenčních značek (zejména modelů MPV a hatchbacků nižší střední třídy). Základní verze nového modelu HR-V bude k dispozici s 1,6-litrovým vznětovým motorem i-DTEC o výkonu 88 kW (120 k) nebo s 1,5-litrovým benzínovým motorem i-VTEC o výkonu 96 kW (130 k).

Oba motory patří do řady Honda Earth Dreams Technology. Vznětový motor má šestistupňovou manuální převodovku, zatímco pro benzínový motor je v nabídce šestistupňová manuální převodovka nebo převodovka CVT. Mým testem prošla právě verze s benzínovým motorem, jenž byl spojen s manuální převodovkou a jak si vůz během krátké (ale náročné) projížďky vedl?

Prvotní usazení do kabiny ve mě vyvolalo příjemný šok, protože takto moderně a luxusně vypadající interiér najdete stěží v tom nejlépe vybaveném CR-V. Sice je pravdou, že jsem seděl v nejvyšší výbavě Executive, která nabízela polokožená sedadla, dotykový panel klimatizace a již zavedenou středovou dotykovou obrazovku, ale právě tuhle verzi bych tipoval na prodejní trhák. 

Po nastartování tlačítkem a odjištění elektronické parkovací brzdy jsem ihned najel na krásně hladkou okresní rakouskou silnici a zkoušel, jak moc je nová Honda HR-V komfortní, hravá a kde je její limit. Výsledek? Velmi příjemný a možná až nečekaný. Podvozek je totiž naladěn na měkčí notu, ovšem v ostře projetých zatáčkách se vůz držel velmi obstojně a to mi dovedlo vykouzlit úsměv na rtech. Tak velkou porci jízdní zábavy jsem od malého crossoveru vskutku nečekal a jen vyloženě brutální jízdní tempo dovede vůz vyvést z míry. Při přejezdu větších nerovností se do kabiny dostal občas tupý ráz od tlumičů a taktéž dráhy řadící páky byly trošku "nepřesné", což ale mohlo být způsobeno daným testovacím kusem. 

A jak je to s kabinu u nového HR-V?

Konstruktéři Hondy se snažili vyvážit požadavky na špičkový vnitřní prostor, snadné používání a na dynamický a emocionální design úložného prostoru. Díky tomu je interiér modelu HR-V nabitý funkcemi, ale zároveň vyjadřuje pocit osobního prostoru a spokojenosti. Podle výrobce nabízí sedadlo řidiče při řízení polohu, která vytváří pocit hbitosti a dynamičnosti. Na všech typech sedadel se mi ve skutečnosti sedělo pohodlně, nikde jsem nepocítil nedostatek místa a prosklená a vysouvací střecha byla skvělou třešničkou na dortu. Za vrchol dokonalosti ale považuji kožený a do sportovna laděný volant. Tenhle prvek výbavy bych si uměl představit i v ostatních modelech Hondy, ve velkém CR-V bych jej pak dával minimálně jako možnost příplatku.

Nová Honda HR-V | foto: Roman Havlín

U nové generace HR-V nechybí ani systém sedadel Magic Seat, který umožňuje vytvořit ze zadních sedadel, která jsou dělena v poměru 60:40, celou řadu konfigurací. Ve vnitřním prostoru pak lze převážet maximální počet osob nebo velké množství nákladu. Kromě standardní konfigurace sedadel lze použít některý z následujících tří režimů systému Magic Seat.

Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o maximální délce 1 845 mm.

Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1 240 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty.

Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vnikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2 445 mm.

Zavazadlový prostor se chlubí objemem 470 litrů s nesklopenými zadními sedadly, po jejich sklopení se pak naskytne 1 533 litrů. K tomu je nutno připočíst široký vstupní otvor o rozměru 1 180 mm a nízkou nakládací hranu (650 mm), což zaručovalo v době testu snadný přístup do kufru vozu.

Po stránce výbavy bude základní verze HR-V vybavena pětipalcovým LCD barevným displejem uprostřed přístrojové desky a 160wattovým AM/FM/CD audiosystémem se čtyřmi reproduktory. Střední a vyšší verze modelu jsou vybaveny 180watovým šestireproduktorovým audiosystémem. V základní výbavě vyšší verze modelu HR-V pak nabízí společnost Honda také oblíbenou satelitní navigaci Garmin. Tento systém je plně integrován se systémem Honda Connect a obsahuje předinstalované mapy, které umožňují uživatelům navigaci i v místech bez pokrytí mobilním signálem.

Motor / převodovka / výkon  Cena
 Výbava Comfort / Elegance / Executive 
1.5 i-VTEC 2WD / 6MT / 130 koní - 469 900,- / 519 900,- / 609 900,-
1.5 i-VTEC 2WD  / CVT / 130 koní - xxxxx / 554 900,- / 644 900,-
1.6 i-DTEC 2WD / 6MT / 120 koní - 529 900,- / 579 900,- / 669 900,-

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy