S karoserií kombi, dvoulitrovým motorem a ve spojení s permanentním pohonem všech kol by se mohlo jednat o atraktivní nabídku pro český trh.
Velký krok vpřed v pojetí celkového designu vozu je patrný jak na karoserii, tak v interiéru. Výrazná maska chladiče s tradičním znakem Subaru a chromovanými prvky symbolizuje solidnost, štíhlé světlomety s čirou optikou naopak vnášejí do designu přídě patřičnou dynamiku, podobně jako na zádí malý spoiler nad oknem pátých dveří a hluboko do boků vytažené koncové svítilny. Vnější uhlazené linie vozu při pohledu zboku umocňuje v případě kombi prakticky celistvá prosklená plocha. Lehkost křivek umně zakrývá celkovou délku karoserie 4680 mm, což je například stejná hodnota jako u VW Passat Variant.
S hodnotou 459 litrů si Legacy Wagon v ničem nezadá se svými konkurenty ani ve velikosti zavazadlového prostoru. Ten má u Subaru rovné dno, pod nímž je několik menších schránek o celkovém objemu dalších 11 litrů. Dokonale rovná plocha vznikne i po sklopení zadních sedadel. Na etalon střední třídy, Hondu Accord Tourer, to sice nestačí, ale je třeba si uvědomit absenci zadního diferenciálu v případě Hondy.
Interiér nového legacy je přehledně uspořádaný, tradičně dobře zpracovaný a z kvalitních materiálů. Se sportovním naturelem automobilky dobře korespondoval černý vnitřek testovaného vozu s prvky v matně stříbrné barvě, sedadla s výborným bočním vedením a malý tříramenný volant. Tradičně u Subaru najdete mezi předními sedadly u verze kombi ovládací páku přídavné převodovky, která posiluje již tak výborné trakční schopnosti symetrického pohonu všech kol AWD.
103 kW čtyřválcového boxeru o objemu 2 litry se přenáší na všechna kola přes pětistupňovou převodovku. Ta se vyznačuje přesným řazením na krátkých drahách mezi jednotlivými stupni. Při běžném provozu byla spotřeba paliva překvapivě nízká a s Legacy Wagon se dá bez problémů jezdit pod devět litrů, čímž Subaru zřejmě vyrovnává absenci dieselových agregátů. Brzdy by však určitě snesly daleko větší porci koní, stejně tak jako podvozek, který potěší především příznivce sportovnějšího ražení. Tužší naladění v kombinaci s pohonem 4x4 propůjčují vozu velkou stabilitu a ukázkové jízdní vlastnosti. Zátah motoru není kdovíjak silný, řekněme že je spíše průměrný, ale pro svižnější ježdění je možné sáhnout po jiných agregátech. Pak je ovšem třeba počítat s navýšením ceny, která je v případě dvoulitru ve srovnání s konkurencí příjemným překvapením.
Subaru Legacy Wagon 2.0
Nová generace Subaru Legacy přišla na český trh loni na podzim a velmi příjemně překvapila svěžím designem, který je srdci evropského zákazníka bližší než tvary předchozího provedení.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Soukupa nenahradí jen tak někdo: PRAVDA o astronomické sumě pro Dopitu!
-
Ariana Grande: Spontánní duet s fanouškem vytvořil nečekané spojení!
-
Proč teď Jaromír Jágr nehraje hokej? První slova hokejové legendy!
-
Zápas století přinesl nečekanou hvězdu: Kdo je Sydney Thomas?
-
Tereza Ramba v nemocnici: Fanouškům prozradila, jak na tom je!
-
TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc
-
DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky
-
Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru
-
Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?