TEST: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC (2015) Lifestyle - Nová tvář se vyplatila

Začátkem letošního roku prošla deváté generace Hondy Civic detailní proměnou, která přinesla lehce pozměněnou příď a některé nové prvky výbavy. Právě poslední generace po faceliftu prošla naším redakčním testem a jelikož se blíží letní dovolené, do výběru jsme zvolili pro začátek rodinnou verzi Tourer s naftovým motorem 1.6 i-DTEC.

Design

Velká část veřejnosti nahlíží na Civic jako na futuristické auto, protože jeho vzhled je jako z kosmu. Na trhu není moc automobilek, které by nabízeli něco podobného, momentálně mě napadá snad jen Citroen. Design vozu připomíná do jisté míry spíše kosmickou loď než běžný automobil a společně s nedávno provedeným faceliftem přibyly na Civicu nové LED přední světlomety s integrovanými LED diodami pro denní svícení.

K nim se přidal nově i ostře vypadající přední nárazník, který evokuje ostrou verzi Type R. Auto má i nově tvarovaný větší nasávací otvor v masce chladiče a dravý styl se projevuje i na boční siluetě vozu. Již u předchozí testované verze Toureru z minulého roku mne zaujala ostrá svažující se zadní část, která ve spojení se "žraločí" ploutví a tmavými bočními okny vypadá víc než náramně.

Interiér a výbava

Jestli jste čekali, že s lepším vzhledem přijde i nový interiér, tak bohužel. Kabina se nezměnila takřka vůbec, mezi změny se tak dají započítat jen nové dekory čalounění a decentní přepracování palubní desky před spolujezdcem. Tu nově zdobí dekorativní lišta a musím uznat, že vypadá dobře. Větší změnou u faceliftované Hondy je však v základu přítomný systém Honda Connect Plus, jenž využívá operační systém Android 4.0.4. 

Při jeho ovládání si připadáte stejně, jako když ovládáte svůj mobilní telefon (pokud v něm máte systém Android). Díky tomu máte možnost ovládání za pomoci přitahování a klepání prstů po sedmipalcovém displeji. Do základní výbavy se nastěhoval i bezpečnostní asistent CTBA, který má na starosti eliminaci nebo zmírnění nehod do rychlosti 30 km/h. Dále stojí za zmínku, že Honda Connect nabízí za příplatek 16 tisíc Kč osvědčenou satelitní navigaci Garmin, která využívá jednoduchou nabídku s ikonami a nabízí dopravní informace v reálném čase, upozornění na rychlostní limity a dostupnost aktualizovaných map po dobu 5 let zdarma.

Kabinu Civicu jako takového vám asi nemá smysl představovat, látková a příjemně měkká sedadla mi poskytla dostatečně velkou oporu a komfort. Bohužel zde stále platí, že vyšší postavy si budou stěžovat v oblasti místa nad hlavou, protože palivová nádrž je umístěna pod sedadlem řidiče a díky tomu i v nejnižším nastavení sedíte moc vysoko. Menší postavy ocení vysoký rozsah nastavení výšky sedadla, ale osoby kolem 190 cm už tak spokojené nebudou.

Na Civicu jako takovém se mi líbí menší tříramenný sportovní volant, jenž je potažen kůží. Řízení se díky němu stávalo radostí a jinak tomu nebylo ani teď. Volant je kvalitně zpracovaný, nemá na sobě zbytečné množství tlačítek a byl oběma směry nastavitelný. Nalevo od přístrojové desky je ukryto typicky zelené tlačítko s nápisem ECON, po jehož aktivaci se lehce otupila reakce motoru na plynový pedál a snížil výkon automatické duální klimatizace.

Po stránce prostornosti si praktičtější provedení Tourer vede na jedničku. Na předních sedadlech se nebudou tísnit ani objemnější postavy, dozadu se bez problému usadí i tři dospělí a při zkoušce si sednout „sám za sebe“ mi zbylo stále dostatek místa i pro má kolena. Zadní sedáky jsou dělitelné v poměru 60:40 a jejich opěradla lze díky převratné funkci Magic Seats sklopit do naprosté roviny. S tím souvisí i zavazadelník, jenž v základním uspořádání nabídne objem 624 litrů (počítá se i dvojité dno, které spolkne 117 litrů). Po "magickém" sklopení zadní řady se následně objeví prostor o objemu 1668 litrů. Počítat ale musíte s tím, že vám bude chybět rezerva, tu totiž díky dvojitému dnu nedostanete. Pokud jí chcete, v tom případě se vám kufr v základu zmenší na 507 litrů.

Testované provedení ve výbavě Lifestyle nabízelo v základu dvoustupňový airbag řidiče, přední boční a hlavové airbag a nebo aktivní hlavové opěrky v předních sedadlech, které se v případě nárazu posunou a zmírní zpětný náraz hlavy. Speciálně jsem se věnoval již zmíněnému palubnímu systému Honda Connect Plus a musím uznat, že se povedl. Jeho reakce na dotyk jsou vcelku rychlé, ovládání intuitivní a vůz dokonce nabízí možnost připojit se k právě dostupným wifi sítím. Díky tomu není problém zdarma poslouchat internetová rádia a nebo surfovat na internetu bez toho, aniž by jste museli využívat datový tarif ve svém mobilu. Jednu výtku bych ale měl, po každém nastartování auta se nabízí hláška, v jakém jazyce chcete systém spustit a musíte vše potvrzovat, což je někdy otravné.

Motor a jízda

Omlazený Civic Tourer byl poháněn naftovým čtyřválcovým motorem 1.6 i-DTEC, který poskytoval výkon 120 koní a točivý moment 300 Nm. Výrobce uvádí, že vůz by měl konzumovat jen 3.9 litru na 100 km, což ale není tak úplně pravda.

S motorem spolupracovala šestistupňová manuální převodovka, která má přesné dráhy a řazení s ní mě doslova bavilo. Každý kvalt zapadal s chutí do své dráhy a jízda samotná se díky tomu stávala radostí. Opět jsem se zaměřil na to, jaká bude spotřeba na konci testovaného týdne a tak jsem s vozidlem ujel bezmála 2 tisíce kilometrů. A výsledek? Na konci testovaného týdne na mne svítila cifra 5,4 litru a to jsem se s autem nijak nemazlil. Vůz byl permanentně z poloviny obsazený, časté byly i dálniční rychlé přesuny a ranní ucpané město. Objem nádrže na palivo činí 50 litrů a pokud se budete vyloženě snažit, nebude problém na jednu nádrž ujet i trasu o délce 1000 km.

Co se týče jízdního projevu, turbodmychadlo se začíná probouzet kolem hranice 1500 ot/min a výkonová špička leží u 4000 ot/min. Reakce na plynový pedál jsou bez zapnutého systému ECON rychlé, spojka je příjemně tuhá a zabírá hezky odspodu. K nízké spotřebě a minimálnímu odporu vzduchu přispívá i nízká příď a koeficient odporu vzduchu Cx 0,31. Jízdní komfort je u Civicu Tourer solidní, automobil měl lepší nastavitelné tlumiče s režimy Dynamic, Normal a Comfort. Rozdíly mezi nimi jsou jen minimální, ale například při jízdě po D1 se mezi nastavením Comfort a Dynamic dá odpozorovat, že výtluky a hrboly jsou cítit jinak.

Nedostatky se v oblasti jízdy hledají těžko, protože i náklony karoserie jsou minimální a až při ostřejší jízdě na vlhkém povrchu se dostaví klasická nedotáčivost vlivem těžké naftové přídě. Tu ale ve velké míře krotí nový systém Agile Handling Assist, který přibrzďováním vnitřního kola nahrazuje klasický samosvorný diferenciál. V interiéru panuje při jízdě klidná atmosféra a překvapilo mě, že i ve vyšších dálničních rychlostech o motoru téměř ani nevíte. Odhlučnění je zkrátka na solidní úrovni a některé koncernové značky by se zde mohli učit.

Resumé

S faceliftem dostal současný Civic svěžejší nádech, ostřejší příď a hlavně vylepšenou výbavu se systémem Honda Connect Plus. Hlavně ten přidává nové palubní funkce a dorovnává výbavovou ztrátu Civicu na stále tvrdší konkurenci. S naftovým motorem se jedná o ideální rodinný vůz, který moc nesežere, má dostatečný zátah a v kabině není skoro slyšet. Výbava Lifestyle je v základu bohatá a obsahuje vše, na co si jen vzpomenete. Škoda jen toho, že přední světla mají stále halogenové dálkové výbojky a problém může představovat i vyšší posez za volantem, který nemusí každému vyhovovat.

Celkové hodnocení: 90%

Cena vozu v základní výbavě s akční slevou: 485 900 kč (Civic Tourer 1.8 i-DTEC S)

Cena testované verze s akční slevou a příplatky : 659 800 Kč

KLADY

- ostřejší vzhled

- objem kufru

- jízdní vlastnosti

- skvělá výbava

ZÁPORY

- vyšší posez

Motorizace 
vznětový čtyřválec s turbodmychadlem
objem: 1597 cm3
maximální točivý moment: 300 Nm při 2000 ot/min
nejvyšší výkon: 120 koní při 4000 ot/min
 
Výkon
maximální nejvyšší rychlost: 195 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 4,2 l/ 3,6 l /3.8 l
objem nádrže: 50 litrů
palivo: nafta

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy