Honda Accord Tourer 2.4i

Accord Tourer | foto: Honda Motor

Prakticky žádná automobilka si dnes nemůže dovolit opomenout karosářskou variantu kombi u vozu střední třídy.

Díky tomu je v tomto segmentu konkurence pěkně ostrá. S čím do boje vyráží Honda Accord Tourer 2,4i ve výbavě Executive, to jsme zjišťovali v našem redakčním testu.

Karosářská varianta kombi přišla nedlouho po uvedení sedanu a rozhodně ji nelze upřít dynamiku umocněnou ostře řezanými rysy. Podobně jako u Opelu Vectra, je i zde u kombíku prodloužen rozvor v porovnání se sedanem, a to o 50 milimetrů. Už při letmém pohledu je jasné, že Accord Tourer je se svými 4 750 milimetry jedním z nejdelších vozů své třídy. Podobné je to také z pohledu velikosti zavazadlového prostoru, kterému u Hondy výrazně pomáhají důmyslně řešená vlečená ramena zadní nápravy. Díky tomu se může accord pochlubit objemem 576 litrů při standardní poloze zadních sedadel a až 1657 litrů při jejich sklopení. V boji s konkurencí má v rukávu jeden trumf. Pouze Accord Tourer se totiž může pochlubit otevíráním a zavíráním pátých dveří pouhým stisknutím tlačítka, což se hodí především ve chvíli, kdy je zadní, téměř kolmá stěna pátých dveří ušpiněna.

Testovaný vůz byl poháněn zážehovým čtyřválcem o objemu 2,4 litru s výkonem 190 koní. Ve spojení s dobře odstupňovanou a přesnou šestistupňovou převodovkou propůjčuje mohutnému kombi velmi slušnou dynamiku. Zátah motoru je navíc velmi plynulý už od nízkých otáček a neutichá ani když ručička otáčkoměru dosáhne k 7000 ot/min. To za volantem budí dojem menšího zrychlení než jakého vůz opravdu dosahuje a pravdu prozradí až pohled na rychloměr. Přitom motor díky šestce není nijak žíznivý a dá se s ním jezdit na hranici 9 litrů naturalu na 100 km.

Interiér vozu je pojatý ve stejném duchu jako karoserie a dominují mu ostré hrany, není to však takový technostyl jako například v případě vectry. Nechybí samočinná duální klimatizace, ovládání autorádia na volantu nebo tempomat. Z bezpečnostních prvků jmenujme šestici airbagů, ABS s EBD a stabilizační program. Potěší i xenonové světlomety. Testovaný vůz byl navíc vybaven nadstandardním střešním monitorem a DVD přehrávačem pro pasažéry na zadních sedadlech.

Nejvíce mne ale oslovily ostré brzdy a příjemně tvrdý podvozek. Obojí totiž výborně koresponduje se sportovním image Hondy a řidiči toureru poskytují příjemné sportovní vyžití v kombinaci s užitnými vlastnostmi vozu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy