Design
Designový jazyk Nissanu je poslední dobou hodně zajímavý. Ať se jedná o dříve otestovaný Quashqai či Note, každý z nich vypadá v současné generaci dosti příjemně a na jejich vzhledu není nic, co by se vyloženě zdálo být ošklivé. Ta samá slova se dají použít i na nejnovější Pulsar, jenž nás v redakci příjemně překvapil tím, jak moc dobře ve skutečnosti vypadá.
Na fotografiích taktéž nevypadá zle, ale při osobním setkání jsem si vůz chvíli se zájmem prohlížel, obdivoval hezky vypadající kombinaci 17“ litých kol a sněhově bílého laku karoserie. Usměvavá příď s rozměrnější maskou chladiče, zadní světlomety lehce zasahující do stran vozu a nebo malý střešní spoiler, hlavně tyto designové prvky se mi moc líbí a vůz se dle mého názoru opravdu nemá za co stydět.
Interiér a výbava
Při usednutí do kabiny hezké dojmy neustávaly, ačkoliv zde najdete některé ovladače a díly, které jsou přítomné i ve všech ostatních modelech značky bez ohledu na cenovou relaci. Tříramenný kožený volant dobře padne do ruky, jeho kůže je příjemná na dotyk a ani po ujetí několika set kilometrů na jeden zátah, mě řízení nepřestalo bavit. Příjemný design a kvalitní zpracování palubní desky a středového panelu známe ze současného Quashqaie, takže dobrá atmosféra v kabině rozhodně nescházela.
Co mi ale v dobrém slova smyslu vyrazilo dech, to byla prostornost a jízdní komfort nového Pulsaru, prostorově je na tom totiž opravdu velmi dobře. Při usednutí do látkových sedaček s elektrickým výhřevem, jsem se usadil hned na první pokus pohodlně, se svou výškou 180 cm mi nad hlavou zbývalo dalších deset centimetrů prostoru a přitom moje sedadlo nebylo sníženo úplně na nejnižší pozici. Pravé koleno řidiče se opírá o měkký plast, takže dlouhé cestování není problémem a spousta konkurentů by se mohla od Pulsaru učit.
Dostatek místa ve všech směrech je i vzadu, kam posadíte pohodlně tři průměrně vzrostlé osoby do výšky 175 cm a nikdo z nich nebude po žádné stránce strádat. Abych vám přiblížil prostornost kabiny testovaného vozu, Pulsar má rozvor dlouhý 2700 mm, jenže i taková česká bomba v podobě třetí generace Škody Octavia nabízí rozvor „jen“ 2686 mm. I zavazadelník nepatří zrovna k těm malým, základní objem činí 385 litrů, což je velmi solidní hodnota. Po sklopení zadní řady sedaček se naskytne prostor o objemu 1395 litrů.
Co se týče výbavy, Pulsar nesl nejvyšší označení Tekna, tudíž ve výbavě nechybělo nic z podstatných prvků. Za zmínku stojí například bezklíčové odemykání a startování, dešťový a světelný senzor, tempomat, systém NissanConnect (navigační systém a parkovací kamera), panoramatický kamerový parkovací systém (AVM), osm airbagů a nebo zmíněná 17" hliníková kola s pneumatikami o rozměru 205/50 R17.
Motorizace a jízda
Pod kapotou vozu byl naftový motor z dílny francouzského Renaultu, který byl spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Její dráhy jsou příjemně krátké a hlavně přesné. Řazení mě doslova bavilo, spolu s pružností motoru a jaderným zvukem ve vyšších otáčkách jsem se chvílemi nechal unést a podle toho pak vypadala i spotřeba, k té ale až později..
Naprostým překvapením byl pro mě klid na palubě ve všech rychlostech, respektive odlučnění motoru. O motoru sice víte, naftový projev se ale k posádce dostává jen tichým klapáním, až při vytočení k hranici 3000 ot/min se teprve k mým uším dostal pravý naftový řev. Naopak turbodmychadlo by mohlo mít rychlejší nástup, do nějakých 1500 ot/min se skoro nic neděje a pak najednou nastane kopanec a vůz jako by se probudil. Agilita motoru nechybí a s vozem byla za účelem prověření spotřeby, absolvována cesta o délce téměř 1000 km a musím uznat, že Pulsar si získal mé srdce. Ptáte se proč?
Při testovací proceduře a naplánované trase Praha – Ostrava jsem se rozhodl, že vystřídám dvě jízdní tempa. První cesta vedla z Prahy s nádrží naplněnou po okraj, cestovní rychlost 110 km/h, jeden pasažér, středně velké zavazadlo a klimatizace spuštěná na nejnižší stupeň. Po ujetí trasy 385 km mi palubní počítač ukázal průměrnou spotřebu 3,9 litru na 100 km. Výborný výsledek na to, že cesta ne vždy vedla po rovině, mnohdy jsem s vozem jel do kopcovitých úseků a ani několik kolon výslednou spotřebu moc nezvedlo.
Při večerní cestě zpět jsem se však rozhodl, že ekologické jízdy bylo dost a trochu víc jsem šlápl na plynový pedál. Zajímalo mě totiž, kolik bude činit spotřeba při rychlém dálničním tempu, bez hlídání palivové ručičky. Výsledek? Spotřeba se vyšplhala na 6,8 litru na 100 km, což je stále ještě přijatelné, i když, palivo z malé nádrže mizí výrazně rychleji. Nutné je podotknout, že výrobce instaloval do Pulsaru palivovou nádrž o objemu 46 litrů. Kdo z vás je zastáncem klidné jízdy okolo 100 – 120 km/h, nebude mít problém na jednu nádrž ujet alespoň 1000 km. Kdo naopak zastává rychlou dálniční jízdu a nekouká moc na jízdní náklady, ten tak daleko rozhodně nedojede.
I přes cestu po dálnici D1, jejíž některé úseky se konečně začaly stávat komfortními, jsem na palubě neslyšel žádné větší dunění, bouchání a Pulsar i s těžkým naftovým motorem plul pro nerovnostech víc než obstojně. Trošku horší je to s posilovačem řízení, který je možná až moc mdlý a moc zpětné vazby řidiči nepředává. Na žádné závodění tenhle Pulsar není stavěn, což ale neznamená, že se s ním nedá ostřeji říznout nějaká ta zatáčka. Při prudkém zatočení se vůz držel zvolené stopy, náklon karoserie je však v tu chvíli poněkud větší a systém ESP (jenž se nedá naplno deaktivovat) si někdy počíná dost zmatečně.
Resumé
Novinka od Nissanu se zavedeným názvem Pulsar je velkým překvapením, a to nejen díky úsporné naftové jednotce, kterou vlastně mají na starosti Francouzi. Příjemná vizáž, bohatá výbava v nejvyšším stupni Tekna a nebo solidní nabídka vnitřního prostoru, to a mnohem víc jsou klady nového Nissanu. Samozřejmě, že i zde se najdou chyby, posilovač řízení by mohl být ostřejší a náklony karoserie při prudším vyhýbacím manévru taktéž nejsou zrovna malé. Celkově je to však tvrdý soupeř ve svém segmentu a ačkoliv nenabízí takové „luxusní“ pojetí kabiny jako třeba německý Volkswagen Golf, i tak si Pulsar zcela jistě najde své zájemce.
Celkové hodnocení: 88 %
Základní cena vozu: 395 000 Kč
Cena vozu s testovanou výbavou: 525 000 Kč
KLADY
- milý design karoserie
- nabídka vnitřního prostoru
- dobře zpracovaný interiér
- nizká spotřeba a dobré jízdní výkony
ZÁPORY
- přeposilované řízení
- náklony karoserie při prudkých manévrech
Motorizace |
přeplňovaný vznětový čtyřválec |
objem: 1461 cm3 |
nejvyšší výkon: 110 koní při 4000 ot/min |
nejvyšší točivý moment: 260 Nm při 1750 - 2500 ot/min |
palivo: nafta |
Výkon |
nejvyšší maximální rychlost: 190 km/h |
zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 sekundy |
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 4.5 l / 3.3 l / 3.6 l |
objem palivové nádrže: 46 litrů |