TEST: Audi A3 Cabriolet 1,4 TFSI CoD – Svoboda bez zábran

audi a3 | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Druhá generace A3 Cabriolet je v mnohém převratná. Snížila se hmotnost, zlepšila dynamika a prodloužila se délka karoserie. Bezesporu jí to daleko víc sluší, jak ale jezdí s 1,4 TFSI?

Pro Ingolstadtskou automobilku je model A3 co se prodejů týče stěžejní. V Evropě se jich za první pololetí, prodalo přes 122 tisíc. To jej korunuje na nejprodávanější model mezi „luxusními“ automobilkami.

Začátek výroby A3 se datuje do roku 1996, kdy přišla na trh tří a později i pětidveřová verze. Na skládací střechu se muselo čekat do roku 2008, kdy dorazila A3 Cabriolet (velmi podobná Golfu Cabriolet).

Audi si dalo značnou práci s přepracováním A3 Cabriolet, v nové generaci s nataženou střechou už nevypadá jako hatchback, ale stala se z ní nepřehlédnutelná kráska. A to stačilo přidat v zadní části jen „ malý kus auta“.

Design – svůdně krásná, přitažlivá a dynamická zároveň

A3 je v pořadí čtvrtým koncernovým autem, postaveným na platformě MQB. A právě díky tomu narostla délka oproti předchůdci o výrazných 183 mm. Přitom zvládla shodit 120 kilogramů na váze.

Nová A3 Cabriolet snoubí dynamické křivky s elegantními detaily. To je nejvíce znatelné při pohledu na přední část, které dominuje maska se světly. Dravý pohled doplněný o decentní dekory v podobě chromovaných lišt, vypůjčuje vozu neobyčejné charizma.

Boční linie definuje dynamický a přitom elegantní charakter vozu. To zvýrazňují i výraznější podběhy kol, kde byly litá kola o rozumném průměru 17“.

Látková akustická skládací střecha se složí do vrchní části zavazadlového prostoru za 18 sekund. Nemusíte u toho stát, zvládnete to i při jízdě do rychlosti 50 km/h. Větrnou clonu (příplatek 9000 Kč) si musíte namontovat ručně (otázka 10 sekund), ale pak už nemůžete na zadní sedadla posadit dva pasažéry.


Interiér – kvalita podtržená dotaženými detaily

Interiér nové A3 umí nadchnout preciznosti a to i v detailech, které vás bude bavit objevovat. Perfektní zpracování a až na pár výjimek příjemné a kvalitní materiály.

Sedadla nabízely příjemnou oporu těla v kombinaci s komfortem. Nesmíme však zapomenout, že tato A3 Cabriolet není sportovní náčiní (ač k tomu má pár předpokladů), pokut začnete s ostřejší jízdou, bude vám chybět výraznější boční vedení v oblasti stehen.

Místa pro přední cestující je dostatek, tam je vše v pořádku a plátěná střecha se zde nepodepsala. Pro cestující na zadních sedadlech je to už trochu jinak. Nedostatek místa pocítí především v oblasti kolen a pokud bude natažená střecha, tak také nad hlavou, kde budou mít jen minimum prostoru navíc. Na druhou stranu, u kterého konkurenčního kabrioletu je to jinak?

Zavazadlový prostor nabízí základní objem 320 litrů, bude v drtivé většině případů pro dva cestující stačit. Pokud bude potřeba větší prostor, můžete sklopit zadní sedadla a tím vytvořit prostor téměř 1000 litrů.


Motor a jízda –  úsporný a výkonný

Motor 1,4 TFSI CoD o výkonu 103 kW a točivém momentu 250 N.m. je velmi dobrou volbou. Kombinuje vynikající dynamiku s nízkou spotřebou.

A co znamená CoD? Jedná se o systém cylinder on demand, aneb inteligentní vypínání válců. Pokud je motor jen částečně zatížen, vypnou se dva válce. Údajně toto řešení ušetří až půl litru na 100 kilometrů. Vypnutí dvou válců neprovází cuknutí, ale chod na dva válce znamená zvýšené vibrace a hluk.

Už z tohoto důvodu bych nevolil dieselový agregát. Námi testovaná 1,4 měla dost síly v širokém spektru otáček a s A3 hýbala nadmíru dobře. Ochotně se nechávala vytáčet a přitom neobtěžovala hlukem.

Spotřeba je další silnou stránkou této jednotky. Ve městě nebyl problém jezdit za 7 litrů, mimo město jsme se dostali až k dieselové spotřebě 5,3 litrů a kombinovaně jsme během testu jezdili za 6,6 litrů  na 100 km.

I přes mírnou nevýhodu absence střechy a tím pádem menší pevnosti karoserie v krutu se A3 Cabriolet chovala na silnici velmi jistě. Konejšivě pohodlný podvozek nerozhodila žádná z nerovností a všechny nástrahy českých silnic filtroval s jistotou a grácií. Přitom si zachoval dostatečnou tuhost pro ostřejší zacházení a věřte, že vás bude lákat k rychlejším průjezdům zatáček.

Ostatně, k tomu neláká jen podvozek a motor, ale také řízení, které má příjemně nastavený odpor, naleznete v něm dostatek citu a volant, který má správný průměr vám ihned padne do ruky.

Látková střecha má své limity v tlumení hluku, ale oproti konkurenci je schopnost tlumit hluk lehce nadprůměrná. Jízda při rychlostech kolem 130 km/h neznamená výrazné zvýšení hluku.

Překvapením byla hladina hluku při stažené střeše s větrnou clonou. Rozhovor se spolujezdcem můžete vést i při rychlosti 100 km/h a nebudete na sebe muset zvyšovat hlas.


Resumé – pocit volnosti zaručen

Nové Audi A3 Cabriolet urazilo mezigeneračně notný kus cesty a ve výsledku je znát každá ze změn, které automobilka udělala. Neotřelý design, ladná záď, náruživý motor s nízkou spotřebou, komfortní podvozek poskytující oporu a jistotu, jsou zárukou dobrého svezení. Vyšší  hluk v kabině nebo omezený prostor na zadních sedadlech jsou úskalími, na druhou stranu, který konkurent je na tom lépe?

Celkové hodnocení: 96 %

Základní cena vozu vč. akce : 851 900 Kč
Cena testované verze vč. akce: 1 235 531 Kč

KLADY
- dynamický design
- kvalitní zpracování
- výkonný a úsporný motor
- jisté jízdní vlastnosti

ZÁPORY
- prostor na zdaních sedadlech
- hladina hluku při vyšších rychlostech

Motorizace
vpřeplňovaný zážehový řadový čtyřválec
objem: 1395 cm3
nejvyšší výkon: 103 kW při 5000 ot/min
největší točivý moment: 250 Nm při 1500 - 3500 ot/min
palivo: benzín
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 218 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,1 sekundy
spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 6,1 l / 4,3 l / 5 l

Rozměry:
objem zavazadlového prostoru: 320 litrů
hmotnost: 1365 kg 
objem palivové nádrže: 50 litrů
rozměr pneumatik: 215/60 R17

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy