TEST: Volkswagen Polo 1.2 TSI Comfortline 2014 - Zmodernizovaný člen rodiny

Na trhu je Volkswagen Polo páté generace už od roku 2009 a tak není divu, že pro letošní rok přišel Volkswagen s omlazeným provedením, které se chlubí především novou technikou, lepší výbavou a novými motorizacemi pod jeho kapotou.

Nejnovější facelift se týká z větší části právě techniky než vzhledu a spolu s krásným a vyváženým designem vytváří současné Polo u veřejnosti pocit dospělostí a vyvážeností. Nám rukama prošel téměř nezajetý nový model v bílém laku a se zážehovým motorem 1.2 TSI o výkonu 66 kW. Příjemným překvapením bylo, že vůz byl v nižším výbavovém stupni Comfortline a tak na mne po dlouhé době dýchla „obyčejnost“ a syrovost vozu, která se po těch všech elektronikou a výbavou nadupaných autech prostě už nějak vytratila.

Design

Exteriér Pola se od roku 2009 až tak moc nezměnil, stále zde platí jednoduché ale krásné křivky, jenž doplňují nová maska chladiče, nová spodní část předního nárazníku a nebo jemně pozměněná grafika předních světlometů. Zadní světlomety nepřišly o svůj usměvavý design a působí vyváženě a kompaktně. Vozidlu neschází dynamické pojetí a porce šarmu nemá daleko k většímu Golfu. 

Stále se však ve většině případů objeví Polo v rukách mladých řidičů či ženské populace. Za to může především velikost a celkový „roztomilý“ design malého městského vozu. Polu pro modelový rok 2014 nechybí ani pěkná litá 15 palcová kola, mřížka chladiče se spodním chromovaním a specialitou jsou dočerna zabarvené kryty vnějších zpětných zrcátek. Zadní víko krom označení motorizace a loga výrobce zdobí i nápis BlueMotion, což značí velmi úspornou verzi. 

Interiér a výbava

Interiér je jako v každém jiném Volkswagenu kvalitně zpracovaný, vše zde ladí a má své místo. Dokonce bychom se opět nebáli srovnání s větším Golfem, ono zde totiž až tak moc rozdílů oproti němu nenajdeme. Při troše odvážnosti lze Polo používat jako rodinné auto, limitem může být snad jen menší kufr a méně místa pro kolena cestujících na zadní řadě sedadel.  

Při usednutí do předních látkových sedaček vás uvítá zcela nový tříramenný kožený volant, který „naštěstí“ pro nás postrádal jakákoliv další tlačítka, což byl velký nezvyk a hned několikrát jsme se během testu přistihli, jak se snažíme ladit rádio na volantu a palcem "jezdit" po jeho prázdné ploše. Prostoru je v přední části celkem dostatek, koleno řidiče i spolujezdce zde netrpí, materiály palubní desky jsou z měkčeného plastu a i při jízdě po velkých nerovnostech, se zde nedočkáte žádného vrzání či skřípání dílů. Vzadu je díky koncepci vozu místa o něco méně, dospělou osobu nad výšku 180 cm bych proto raději usadil na přední sedák. 

Přístrojová deska jako by opět přišla z Golfa VII generace, což je samozřejmě plusem, vypadá přehledněji a čitelnost údajů je za každých světelných podmínek skvělá. Velká přední sedadla si zaslouží pochvalu za dobré boční vedení a za jejich „střední měkkost“, díky které bych si dokázal v Polu představit cestu klidně i na druhý konec republiky. Za první chybu u modernizovaného Pola se dá považovat kontrolka systému pro monitoring tlaku v pneumatikách, kterou nenajdete na středovém panelu na dotykové obrazovce, nýbrž v odkládací přihrádce u spolujezdce. Tohle řešení nám nešlo do hlavy a je to první mínus, které se dá Polu vytknout. 

Ve výbavě Comfortline se toho ocitlo poměrně dosti, za zmínku stojí kompletní elektrické ovládání všech oken, systém Start Stop, dálkové centrální zamykání, asistent rozjezdu do kopce a nebo multikolizní brzda. Kdo by zatoužil po lepší výbavě, má možnost si Polo koupit ve verzi Highline, kde už se krom zmíněných prvků dočkáte takových specialit jako jsou sportovní sedadla, systém pro rozpoznání únavy řidiče, xenonové světlomety či 16“ palcová kola. O příplatcích může taky být řeč, ovšem v tom případě se s Polem můžete snadno dostat až ke hranici půl milionu Kč.

Motor a jízda

Malé Polo poháněl zmíněný benzinový turbomotor o objemu 1.2 TSI BlueMotion s maximálním výkonem 66 kW a s 160 Nm točivého momentu. S ním spolupracuje manuální pětistupňová převodovka, kdo by zatoužil po šestikvaltu, musí si zvolit silnější verzi se 77 kW. Tam je už možnost i volby sedmistupňového automatu DSG.

Na necelé 1,2 tuny těžké auto se  motor doslova činil a 66 kW zde docela postačovalo, především v městském provozu se Polo chová hodně čiperně a turbo zabírá již pěkně odspodu někde kolem 1400 ot/min.  Až na dálnici pocítíte nevýhodu pětikvaltu, kdy vám prostě chybí šestý převodový stupeň, jenž by srazil jak otáčky motoru, tak i spotřebu. Při rychlosti 90 km/h motor točí přibližně 2200 ot/min a do interiéru v té chvíli proniká jen minimum hluku od motoru. 

Velice nás zaujala kombinovaná spotřeba, kterou jsme se snažili srazit na co nejmenší hodnotu. Ve výsledku po týdnu testování se nám za pomoci pohonné jednotky 1.2 TSI BlueMotion a lehkém zacházení s plynovým pedálem podařilo dosáhnout kombinované spotřeby 5,9 litru na 100 km. Vůz byl přitom téměř vždy z půlky obsazen a bylo s ním ježděno především po dálničních úsecích. Dálniční tempo 130 km/h znamená otáčky motoru na hranici 3100 a v tu chvíli si pohonná jednotka řekne o 7,1 litru.

Po jízdní stránce se nedá malému Volkswagenu nic vytknout, podvozek tlumí nerovnosti obstojně, čemuž napomáhá jeho komfortnějši naladění. Při sportovnější jízdě se auto pevně drží zvolené stopy, náklony karoserie jsou celkem velké a kolikrát se před dosažením limitu vozidla začal silně ohlašovat stabilizační systém ESP, jenž nejde vypnout a ani omezit. To ale není na škodu, Polo je rodinným hatchbackem a pokud se nejedná o verzi GTI, možnost deaktivace ESP by zde postrádala jakýkoliv smysl. 

Resumé

Volkswagen Polo pro modelový ročník 2014 opět obhájil svou pozici na trhu s kompaktními hatchbacky, které za rozumné peníze nabídnou slušnou porci elegance, bezpečnosti a výbavy. Současná generace má komfortní podvozek, vylepšenou výbavu a hlavně nové motorizace, což se jistě projeví na tom, že popularita vozu bude i nadále stoupat a konkurence to nebude mít lehké. K tomu se přidává dobré renomé značky a pověst samotného Pola, které vždy platilo za kvalitně zpracovaný vůz. Nás v redakci příjemně překvapil a pokud bychom jej chtělo domu, pak jedině s se šestistupňovou převodovkou či automatem DSG.

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena vozu v testované výbavě:  311 900 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 327 600 Kč

KLADY:

- moderní vzhled

- bezpečnost a výbava

- úsporný a živý motor

- útulný a moderní interiér

ZÁPORY:

- příplatková výbava

- tlačítko monitoringu tlaku v pneu v odkládací příhrádce

- snadno se zašpinitelné světlé čalounění sedadel

Motorizace   
čtyřválcový zážehový turbomotor
objem: 1197 cm3
největší výkon: 90 koní při 4800 ot/min
nejvyšší točivý moment: 160 Nm při 1400 - 4000 ot /min
palivo: benzín
 
Výkon
maximální nejvyšší rychlost: 184 kmh
zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 vteřiny
spotřeba (město/mimo/ kombinovaná): 6 l / 4,0 l / 4,7 l
objem palivové nádrže: 45 litrů

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy