TEST: Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line - Rodinné kombi se spoustou síly

Volkswagen Passat je po řadu let vcelku oblíbeným manažerským vozem, jemuž zdatně v posledních letech konkuruje česká Škoda Superb ve své druhé generaci. Nám to samozřejmě nedalo a rozhodli jsme se otestovat nejnovější sedmou generaci modelu Passat, a to rovnou v rodinné verzi Variant. Znalci německého segmentu si jistě už všimli, že na test jsme si vybrali sportovně vzhlížející variantu R-Line, která svým designem a bílým lakem karoserie budila respekt všude, kam se s vozem přijelo.

Design

Za normálních okolností bychom k designu sedmé generace Passatu neměli co dodat, vůz je na trhu již čtvrtým rokem a po silnicích jich jezdí velká řádka. My ale testujeme verzi R-Line, která toto vše doslova mění. Z rodinného nenápadného kombíku se jakoby mávnutím proutku stal dravý sportovní vůz, který navíc převeze celou rodinu a do kufru přitom stále naložíte velké množství zavazadel. 

Pro upřesnění, verze R-Line je „pouhý“ výbavový stupeň, který vůz zkrášluje výraznějšími bočními prahy, modrým logem R-Line na mřížce chladiče, předním spojlerem, chromovanými lištami a především sníženým podvozkem. Přidejte k tomu efektní bílý lak karoserie Candy, povedená 18" kola a celkový výsledek vidíte sami. Passat Variant R-line jako by byl polit živou vodou a stáří čtyři roky by mu snad nikdo netipoval.

Interiér a výbava

Specifikace R-Line s sebou přináší hodně změn také v oblasti výbavy vozidla. Při usednutí do interiéru vás obklopí tvrdší sportovní sedadla s elektrickým vyhříváním a s vtisknutým logem R-Line do opěrek hlavy, kožený multifunkční tříramenný sportovní volant se zploštělou spodní částí a nebo středový panel s imitací hliníkového dekoru.

Je pravda, že zub času se na palubní desce a středovém panelu již mírně podepsal, ale stále to není taková tragédie, aby bylo vůz potřeba nějak přehnaně kritizovat. Posádka se v interiéru cítí útulně a zvláště u rodinného Varianta, je zde velký dostatek prostoru i pro zadní cestující. O komfort posádky se krom jiného postará například kvalitní audiosystém či LED lampičky na čtení u obou řad sedadel. Komu by to stále bylo málo, může sáhnout po brožurce s příplatkovými prvky výbavy, které ale vůz dokáží až nepříjemně "prodražit".

Verze R-Line je spíše zaměřena na sportovnější využití a tak pohodu na palubě trochu kazí rázy od kol a podvozku, kdy jeho sportovní snížení je někdy opravdu „cítit“. Při pomyšlení na cestu Praha - Brno po dosti známé dálnici D1 bych snad raději doporučoval, aby jste se rozhodli na tomto úseku využít jiný druh přepravy. Nejsem si totiž jistý, zda by nedošlo k poškození vozidla, popřípadě k nepříjemnému téměř 2 hodiny trvajícímu utrpení posádky.

To je skvělý příklad toho, že němečtí inženýři "stavěli" Passat Variant R-Line především na jejich kvalitní silniční úseky, na kterých se jinak vůz chová naprosto skvěle a posádka si může užívat hladkou, naprosto ničím nerušenou jízdu.

Motorizace a jízda

Teď přichází asi to nejdůležitější, na co mnoho z vás čeká. Jak nadpis testu napovídá, pod kapotou námi testované verze se ukrýval nejsilnější naftový motor o objemu 2.0 TDI s výkonem 177 koní, jenž spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou.

Tato motorizace je doslova zárukou toho, že i s takto velkým rodinným autem si užijete hromadu zábavy a to jak na okresce, tak i na dálničních úsecích. Vůz navíc byl obut na litých kolech s pneumatikami o rozměru 235/40 R18, díky nimž testovaný kus skvěle držel zvolenou stopu. Na druhou stranu se tu a tam objevoval nepříjemný hukot od kol, za který mohl nekvalitní povrch dálnice.

Jízda s vozem je i přes velkou hmotnost vcelku radostí, čemuž napomáhá hlavně elektronická uzávěrka diferenciálu XDS. Ta v případě potřeby pomáhá zatáčet přibrzďováním vnitřního kola v oblouku a osobně bych řekl, že jízdním projevem nemá daleko k o něco výkonnější Škodě Octavii Combi RS v aktuální třetí generaci. 

Naftový motor se projevuje už od hranice 1500 ot/min, kdy nastupuje počátek výkonové linie a zvláště na vlhkém povrchu, při hrubším zacházení, brzo přijde ke slovu protiprokluzový systém. Passat Variant disponuje navíc 70 litrovou nádrží, což znamená, že pokud se snad někdo udrží a s vozem nebude závodit, jeho dojezd by měl činit cca 1300 km na jednu nádrž. 

Říkáte si, že je to příliš na takto výkonný a velký vůz? Kdepak, spotřeba uváděná výrobcem se pohybuje kolem hranice 4,7 l nafty na 100 km, což je sice teď v zimním období lehce nadsazený údaj, ale dostat se při klidném tempu na kombinovanou spotřebu 5,2 litrů na 100 km, nám nedělalo sebemenší problém. Naopak, při zvýšeném tempu, kdy vůz byl hnán na samotné zákonem povolené silniční limity, se spotřeba vyšplhala na hodnotu 6,5 litru na 100 km, což je ještě poměrně přijatelný údaj. 

Resumé

Ten kdo je milovníkem německých modelů Passat, by si jistě přišel u verze R-Line na své. Velký a prostorný kombík s nejsilnějším naftovým motorem v nabídce, poskytne své posádce velkou porci zábavy na všech typech silnic, avšak na druhou stranu dokáže při úsporné jízdě odvést celou rodinu i se zavazadly do dalekého Chorvatska. Kdo snad nemá rád nad míru pozornosti a vadí mu výstřední bílý lak karoserie Candy, ten ať radši sáhne po jiné barevné kombinaci, design vozu totiž rozhodně nijak neutrpí. 

Celkové hodnocení: 90 %

Cena testované verze: 819 900 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 914 500 Kč


KLADY:

- stylový design
- výkonná pohonná jednotka
- výbava a vnitřní prostor
- jízdní vlastnosti a spotřeba

ZÁPORY:

- rázy od podvozku
- drahá příplatková výbava

Motorizace       
vznětový čtyřválec
zdvihový objem: 1968 cm3
největší výkon: 177 koní při 4200 ot/min
největší točivý moment: 380 Nm při 1750 ot/min
palivo: nafta
 
Výkon
maximální rychlost: 224 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 sekundy
spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 5,6 l/ 4,3l / 4,7l
objem palivové nádrže: 70 litrů


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy