TEST: Volkswagen Cross Caddy 2.0TDI 4Motion

Do redakce se k nám tentokrát dostal Volkswagen Caddy z rodiny Cross. Jeho základem se stala normální verze Caddy. Model Caddy je především menší dodávka, která je vhodná pro převoz i velkého množství materiálu. S Caddym, jenž má přídomek Cross se pak můžete vydat i do lehkého terénu.

Exteriér


Námi testovaný Volkswagen Cross Caddy byl v nejvyšší výbavě Highline a krom toho nesl i zelený zářivý lak karoserie, s kterým byl Caddy  všude středem pozornosti. Spousta chodců i řidičů se za vozem otáčela, což jistě potěší. Svým designem zapadá Cross Caddy mezi ostatní modely značky Volkswagen a do rodiny verzí Cross.

Při pohledu na celkový design vozu je skvěle vidět kombinace zelené barvy a černých ochranných plastů, které vykonávají svoji práci na jedničku podtrženou. S touhle barvou budete vždy středem pozornosti a to v jakémkoliv ročním období.

Spolu s efektním lakem karoserie a ochrannými plasty se naše verze chlubila povedenými 17“ koly z lehkých slitin “Canyon“ s pneumatikami 205/50 R 17. Tyto kola vozu velice sluší. Jak už naznačuje exteriér, s tímto vozem se nemusíte bát ani do lehkého terénu. Sami jsme si vyzkoušeli, co vše Cross Caddy v terénu dovede. Polní cesty, louky a lesy jsou pro něj jak dělané. Díky pohonu všech kol byste neměli někde zůstat viset.

Interiér a výbava

Milovníci a fanoušci značky Volkswagen si po usednutí za volant přijdou jako doma. Vše je zkrátka tam,  kde má být. Po usednutí do kabiny mě přivítala přední sedadla s černo- zeleným potahem, skvěle ladící s barvou karoserie. A dekorace zelené látky mě přivítala i na vnitřním obložení dveří. Jak jsem se posadil za volant ani jsem nemusel hledat správnou polohu moc dlouho. Vlastně jsem ji nehledal vůbec. Hned po usednutí za volant jsem si řekl “ano, tady jsem doma“. Musím se ale přiznat, že jsem milovník vozů značky VW a jezdím v nich od mala.

Testovaný Caddy byl v interiéru vybaven koženým paketem, který jsem našel na volantu a ruční brzdě.  Místa nad hlavou je pro všechny cestující dostatek svůj podíl na tom má i zvýšená stavba karoserie a tím pádem i zvýšená střecha. Při své výšce 185 cm jsem měl ještě spoustu místa nad hlavou a to i na zadních sedadlech, což je dobrá zpráva. 

A teď přijde ta horší zpráva. Na zadních sedadlech se dá cestovat přibližně tak hodinu a pak vás začnou bolet záda. Nejen, že vás po delší jízdě na zadních sedadlech budou bolet záda, ale ještě se budete občas cítit jako na trampolíně kvůli zadní nápravě. Svou vinu na tom mají 3 samostatná zadní sedadla, která jsou nastavena skoro do vzpřímené pozice. Zadní cestující se nemají ani čeho držet, protože zde chybí madla.  Takže cestující na zadních sedadlech jsou tam za trest. Na zadní sedadlo se hodí posadit leda vaši tchýni.

Přístrojová deska vychází z klasické verze Caddyho. I přes tvrdé plasty zde působí hodnotněji než v klasickém Caddy. Všechny ovladače jsou v dosahu řidiče a nic zde neodvádí  pozornost řidiče od řízení vozu. Na středovém panelu se nachází ovládání topení, vyhřívání předních sedadel, které jsou ve výbavě pro verzi Cross bez příplatku. I přes nejvyšší výbavu nám chyběla v testovaném voze navigace.

Když už mluvíme o výbavě pojďme ji trochu více rozebrat. Najdeme zde šestici airbagů, vyhřívaná přední sedadla, která jsem už zmiňoval, klimatizaci “Climatic“, nastavitelné bederní opěrky předních sedadel, kůži obšitý volant, madlo ruční brzy a hlavice řadicí páky jsou také vyvedeny v kůži, výdechy ventilační soustavy s lesklým černým povrchem a stříbrným orámováním, tempomat, parkovací senzory a asistent pro rozjezd do kopce.

Vůz je také možné přes Bluetooth spárovat s mobilním telefonem. A pak za jízdy použít hlasité handsfree, které hlas přenáší do reproduktorů ve voze. Ovládat mobilní telefon můžete pak přes tlačítka na multifunkčním volantu. Menu mobilního telefonu pak uvidíte na maxidotu mezi otáčkoměrem a tachometrem. Všechny funkce se tak ovládají velmi jednoduše. Chvilku jsem pátral, kde se ovládá palubní počítač. U mého Passatu 3BG to je na páčce od stěračů. Zde se ovládá palubní počítač na multifunkčním volantu. Přes multifunkční volant neovládáte jen palubní počítač a mobilní telefon ale i autorádio.

Motor a jízda

Pod kapotou na plynových vzpěrách se ukrývá turbodiesel o objemu 2.0 litru s výkonem 110 koní a točivým momentem 280 N. m, který je k dispozici od 1750 do 2750 otáček za minutu.
Tato volba je k vozu přímo ideální a poskytuje vozu plynulý rozjezd a dobrý zátah motoru i s nákladem v zavazadlovém prostoru.  Slabší variantu nedoporučuji , protože v praxi se přece jen ten silnější motor občas bude hodit.  Stejně jako i připojitelný pohon všech čtyř kol označovaný u Volkswagenu jako (4Motion)  přes mezi nápravovou spojku Haldex ve spolupráci se zadní tuhou nápravou.  Tohle spojení zajišťuji perfektní jízdní trakci v lehčím terénu, kde se Cross Caddy cítí bezpečně a proráží si cestu ke svému cíli. Tento vůz je ideální pro majitele lesních chat a do zasněžených horských oblastí.  Já jsem se projížděl i nočním lesem a dokonce se na Caddyho přišly podívat nejen srnky,  ale i divoká prasata a liška.

K motoru se také hodí šestistupňová manuální převodovka. Její odstupňování má velký podíl na snížení spotřeby paliva. Při rychlosti 50 km/h a zařazení čtvrtého stupně motor běží na 1400 otáček za minutu, při rychlosti 90 km/h a zařazení šestého stupně, motor točil 1700 otáček za minutu a na dálnici při 130 km/h na šestý rychlostní stupeň motor běží na pouhých 2400 otáček za minutu.

Velmi mě překvapilo, že šestý převodový stupeň není jen dálniční, ale o šestý stupeň si Caddy požádá už při rychlosti 80 km/h. V městském provozu a na dálnici se budete pohybovat kolem 7l/100km,  avšak s prázdným vozem se dá jet po okreskách za 5,8l/100km. Spořílci s lehkou nohou to stáhnou až k 5,2l/100km, ale myslím, že 5,8l/100km není špatné.

Podvozek je na našich silnicích uskákaný. Pokud nejste naloženi a jedete prázdný, zadní uskákaná náprava se brzy projeví zvlášť na zpomalovacích prazích anebo v lehkém terénu, kde přejíždíte přes různé nerovnosti na vozovce. Zadní náprava se dá ovšem omluvit, protože testujeme užitkový vůz a tak se počítá, že vůz bude jezdit naložen a zadní náprava bude zatížena. Caddy drží svoji stopu velmi dobře a v zatáčkách nejsou poznat ani náklony.

Resumé

Po dobu testování jsem se s vozem hned seznámil. Vlastně od prvního kilometru jsem si užíval skvělý pocit při řízení. Na tváři se mi objevil úsměv nejen kvůli tomu, že jsem testoval moji oblíbenou značku, ale také kvůli nájezdu km. Vůz jsem přebíral nový a nezajetý. Vůz neměl najeto ani 2000 km,  proto jsem se k vozu musel chovat velmi šetrně a nebylo by vůbec dobré takto nezajeté auto vytáčet. Cenově je vůz dražší než jeho konkurence. Ale zase Caddy Croos svoji cenu umí obhájit. U Volkswagenu už jsem si zvykl, že za kvalitu a dílenské zpracování se platí.  Do vozu jsem se zamiloval nejen kvůli krásné zelené barvě ale i kvůli jízdním vlastnostem. Kdyby mi stál v garáži vedle mého Passata,  tak bych přivřel oči i nad tou zadní uskákanou nápravou.

Celkové hodnocení: 90%


Základní cena testovaného vozu: 684 648,- Kč
Cena testovaného vozu vč. příplatků: 770 159,- Kč

Klady:
-    Atraktivní vzhled vozu
-    Nákladový prostor
-    Motor 2.0TDI a spotřeba
-    Pohon 4x4 a průchodnost lehčím terénem
-    Přehledná karoserie
-    Skvělé přední světlomety s možností natáčení

Zápory:

-    absence satelitní navigace
-    vyšší cena
-    odskakování nezatížené zádi vozu
-    absence madel pro zadní cestující
-    těžká zadní sedadla



Motorizace       
přeplňovaný vznětový čtyřválec
zdvihový objem: 1968 cm3
největší výkon: 81 kW při 2750 ot/min
největší točivý moment: 280 Nm při 1750-2750 ot/min
palivo: nafta
Výkon:
maximální rychlost: 170 km/h
zrychlení O - 100 km/h: 12,8 sekundy
spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 7,8l/5,7l/6,5l
objem palivové nádrže: 60 litrů

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy