DS4 navazuje svou myšlenkou na menší DS3, jako celek ale nepůsobí tak pouťově a rozevlátě a dává přednost reprezentativnosti a luxusu v originálním balení. Proto tu nehledejte ukřičená dvoubarevná lakování, ani šachovnicové vzory na střeše. A čím se liší od klasické C4? Jak poznamenali sami zástupci značky, až na kapotu a světlomety jde o úplně jiné auto siluetou připomínající spíše kupé. Takový dojem pomáhají dotvořit i krátké zadní dveře s klikami schovanými v okenním rámu.
Bohužel nastupování není kvůli tomu úplně nejjednodušší, zadní okna nelze stahovat a svažující se střecha dovolí dozadu posadit osoby vzrostlé nanejvýš na 180 cm. Místa v podélném směru je ale víc než dost. Potěší skvělá pozice za volantem, široký rozsah jeho nastavení a díky větší světlé výšce (+ 3 cm oproti C4) i o chlup lepší vystupování a přehled o situaci. Materiály uvnitř i jejich zpracování jsou na špičkové úrovni a nebál bych se je přirovnat k některé z prémiových značek. Od prostřední výbavy můžete mít za necelých 32 tisíc korun dokonce kůží obšitou palubní desku. Po vzoru C4 Picasso tu najdeme i panoramatické čelní sklo s odsunovacími roletami, po C4 zase členění palubní desky a ovládací prvky včetně možnosti měnit barvy podsvětlení přístrojů od bílé po sytě modrou.
Motorová paleta zahrnuje tři benzínové a dva naftové agregáty. Prvně jmenované obstarají šestnáctistovky VTi 88 KW (120 k) a THP 115 kW (155 k) a vůbec poprvé i THP naladěná na 147 kW (200 k). Dieselové jednotky zastupuje dvoulitr HDi o výkonu 120 kW (163 k) a 1.6 HDi 82 kW (112 k) včetně verze e-HDi.
Nám byla pro první krátké svezení přidělena hned vrcholná verze 1.6 THP o rovné dvoustovce francouzsko-německých plnokrevníků zabalených do hávu nejvyšší výbavy Sport. Po patnáctiminutové jízdě takzvaně kolem komína a navíc v centru Prahy není jednoduše možné vynést konečný verdikt, na krátké seznámení to ale stačilo.. nebo spíš muselo stačit. První, čeho si všimnete už po pár desítkách metrů, je neuvěřitelné ticho. Na odhlučnění kabiny si dali Francouzi skutečně záležet, neslyšíte ani okolní provoz a v nižších otáčkách ani motor. Jeho projev se nám zdál poněkud ospalý a pod kapotou jsme nejprve tipovali variantu THP 155, šlo ale o nezaběhnutý agregát s teprve devíti sty kilometry na tachometru. I přesto ale motor dělal radost pěkným zátahem už od nízkých otáček a plochou momentovou křivkou danou použitým Twin-Scroll turbodmychadlem. Maximum točivého momentu 275 Nm je díky tomu k dispozici v rozpětí 1700-4500 ot./min.
Řazení šestistupňového manuálu je přesné s náznakem kovových dorazů, řízení rozměrným volantem s množstvím tlačítek je strmé a citlivé, při snaze o rychlejší průjezdy zatáčkami nás ale nepotěšily až příliš horlivé zásahy stabilizace, tedy staré dobré PSA. Přitvrzený podvozek si i na osmnáctipalcových kolech šíře 225 s 45 procentním profilem zachovává příjemný komfort, na krátkých nerovnostech však pronikají do interiéru rázy od náprav. Na finální soud si ale společně s námi počkejte až na klasický týdenní test.
V základní výbavě i té nejlevnější DS4 nechybí šestice airbagů, ESP, Hill Assist, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zatmavená skla zadních oken, manuální klimatizace, LED světla pro denní svícení, audio se 6 reproduktory a ovládáním na volantu či výškově stavitelné sedadlo řidiče. Příplatková výbava je ve většině případů tvořena formou paketů.
Kompletní ceník naleznete ZDE.