Continental se připravuje na ledovou zimu

Zatímco se většina Evropy potýká s rekordně vysokými letními teplotami, v divizích výroby osobních pneumatik...

koncernu Continental AG řádí zima.

V 8 evropských závodech se denně vyrobí přes 70.000 ks zimních pneumatik. Pro nadcházející zimní sezónu by mělo být vyrobeno přibližně 12 milionů pneumatik značek Continental, Uniroyal, Semperit, Barum, Gislaved a Viking.
Jen např. v prémiové značce Continental je vyráběno 5 různých modelů zimních pneumatik určených pro osobní nebo lehké dodávkové automobily - v mnoha variantách velikosti ráfku se šířkou od 145 do 295 milimetrů.
„Pro postupné zajištění odpovídající výroby je důležité její detailní plánování. Rozsáhlou řadu výrobků je nejvýhodnější rozdělit mezi jednotlivé továrny “, řekl Heinz-Jűrgen Schmidt, vedoucí marketingu osobních pneumatik pro náhradní potřebu . Výrobní závody Aachen, Hannover a Korbach (v Německu), Clairoix a Sarreguemines (ve Francii), Lousado (v Portugalsku), Otrokovice (v České republice) a Timisoara (v Rumunsku) s celkovým počtem 17.000 zaměstnanců pracují na 100 %. Kromě produkce zimních pneumatik stále pokračuje výroba téměř celé řady letních pneumatik.
Pro koncern Continental AG je velmi důležitá perfektně fungující logistika, která zajistí přesné dodání výrobků zákazníkům.



„Profitujeme z nového kontrolního a plánovacího systému, který zajistí a efektivně kontroluje správné množství zásob na skladě našich zákazníků“, vysvětluje Schmidt. „Tento systém také umožňuje redukovat množství kapitálu vázaného v podnikání. Málokdo si může dovolit mít více pneumatik – potažmo peněz – ležících na skladě než kolik je nezbytně nutné minimální množství.“
Prémiová značka Continental těží z rostoucí poptávky po vysokorychlostních pneumatikách, které jsou určeny vysoce výkonným automobilům. „Pokračuje trend používání zimních pneumatik, které jsou určeny pro automobily dosahujících vysokých rychlostí. Během posledních dvou let se nám v této oblasti podařilo zvýšit tržby více než 3,5 krát “, poznamenal Schmidt.

Evropský trh pneumatik je rozdělen mezi 5 největších výrobců, kteří prodávají různé značky určené pro konkrétní cenové segmenty nebo lokální trhy. Koncern Continental AG, který vyrábí zimní pneumatiky více než půl století, si udržuje skvělé vedoucí postavení v dravé konkurenci.
Ačkoliv produkční a logistické systémy zajistí, že si konečný zákazník může vybírat z odpovídající řady produktů, výrobce nemůže změnit jeden významný faktor ovlivňující prodeje zimních pneumatik na začátku zimní sezóny – počasí.
„V okamžiku, kdy silnice začínají být kluzké, poptávka po zimních pneumatikách raketově letí nahoru“, vysvětluje Schmidt. „Zimní pneumatiky by měly být na vozidle namontovány v okamžiku, kdy stálé denní teploty poklesnou pod sedm stupňů Celsia. A pokud tedy opravdu nechcete uprostřed parného srpna přemýšlet nad zimními pneumatikami, udělejte to nejpozději koncem října.“


Barum Continental spol. s r. o.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy