automobilových soutěžích. Často je však v jejich souvislosti zmiňována vyšší cena. Na modelu Forester v nejlepší výbavě XT přeplňovaným benzinovým dvoulitrem jsme zjišťovali, zda za vynaložené prostředky dostanete opravdu vůz s odpovídajícími vlastnostmi.
Prakticky ihned po usednutí za volant a prvním otočení klíčkem ve spínací skřínce na vás dýchne síla skrytá v tomto špičkovém provedení foresteru. Dlouhá kapota, z níž vystupuje nádech pro mezichladič stlačeného vzduchu i řadící páka, jejíž pohyb jde příjemně ztuha, budí respekt. Ten pak už jen podtrhuje typické bručení čtyřválcového boxeru.
Zůstaňme ale ještě chvíli uvnitř. Interiér působí velmi solidním dojmem a obsahuje spoustu praktickým maličkostí jako třeba schránku uprostřed palubní desky, vtipně řešený držák na nápoje nebo síťované odkládací kapsy ve dveřích. Také ovládání ventilace a klimatizace mile vystupuje ze zavedené všednosti. Sedadla mají příkladné boční vedení, což oceníte, pokud budete využívat vysoce nadprůměrných dynamických vlastností vozu. Co však není předností foresteru je zavazadlový prostor o objemu 405 litrů. Tomu hodně ubírá zadní samosvorný diferenciál a plnohodnotné rezervní kolo. Alespoň z části tento handicap dohání jednoduchým sklápěním zadních sedadel a rovnou plochou, která tak vznikne.
Najít pro forester XT rovné konkurenty je úkol nelehký, protože v kolonce zařazení díky jeho světlé výšce většinou najdete SUV, ale další SUV s takovými parametry byste hledali jen těžko. Proto si dovolím vedle Subaru Forester XT postavit spíše Audi A4 Avant s motorem 1,8 turbo a octavii s tím samým motorem a samozřejmě s pohonem všech kol. Ani tak to ovšem není příliš rovný boj. Dvoulitrový boxer disponující výkonem 130 kW a točivým momentem 245 N.m. ale své konkurenty poráží a v terénních vlastnostech se mu rovněž mohou rovnat jen stěží!
Zvenčí forester po loňské inovaci hodně omládl, ale určitě nepatří k těm, kteří by sázeli na módní trendy. Jeho devizou jsou vynikající jízdní vlastnosti podpořené stálým pohonem všech kol, mimořádná jízdní dynamika, solidní zpracování a vysoká bezpečnost posádky. Technickou lahůdkou je automatické udržování světlé výšky zadní nápravy bez ohledu na množství nákladu. Pihou na kráse pak může být spotřeba paliva. Ta se při běžné jízdě pohybuje okolo 10 litrů Naturalu na sto kilometrů. Pokud se ale necháte unést temperamentem tohoto nevšedního vozu, není problém jezdit se spotřebou téměř dvojnásobnou.
Fotografie Subaru Foerster XT
Subaru Foerster XT
Vozy Subaru předchází pověst solidních a výkonných vozů. Image pak podtrhuje úspěšné působení značky v...
Doporučit článek
Další zprávy
-
Soukupa nenahradí jen tak někdo: PRAVDA o astronomické sumě pro Dopitu!
-
Ariana Grande: Spontánní duet s fanouškem vytvořil nečekané spojení!
-
Proč teď Jaromír Jágr nehraje hokej? První slova hokejové legendy!
-
Zápas století přinesl nečekanou hvězdu: Kdo je Sydney Thomas?
-
Tereza Ramba v nemocnici: Fanouškům prozradila, jak na tom je!
-
TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc
-
DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky
-
Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru
-
Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?