První dojmy: Chevrolet Epica

Epica | foto: Archiv AutoRoad.cz

Letos v březnu jsme mohli sledovat na ženevském autosalonu premiéru nástupce modelu Evanda, tedy nového sedanu automobilky Chevrolet, jenž nese jméno Epica.

V létě byly zveřejněny ceny pro český trh (uvádíme níže) a nyní v září přišel poprvé k prodejcům do autosalonů. My využili příležitosti a tuto líbivou novinku nechali pořádně otestovat našim citovým a chuťovým buňkám. Pohled dravé limusiny, to je pravé shrnutí prvních dojmů, při pohledu na evropskou vlajkovou loď automobilky. Sportovní dojem Epicy, elegance a snad i inspirace u jiných automobilek, přitom kombinace všech těchto základních vlastností s dalším benefitem, kterým je cena, určitě startuje lákavou nabídku pro všechny české motoristy, manažery a milovníky sportovních limusin.

Chevrolet připravil dvě základní úrovně výbav: LS a LT. V nabídce jsou také dva benzínové agregáty, bohužel chybí dieselový, který má však na trh přijít později. My měli zapůjčený vůz ve výbavě LT (vyšší třída) s šestiválcovým motorem 2.0 L6 DOHC o výkonu 105 kW/143 koní (zdvihový objem 1993 ccm) s pětistupňovou manuální převodovkou v ceně 668 000,-.

V základní výbavě jsme měli k dispozici litá 17ti palcová kola, tónovaná skla, kliky a nárazníky v barvě vozu,  interiér dekorovaný hliníkem, chromované kliky dveří, zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním, kožený potah řadící páky, volant potažení kůží, elektronicky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, dělená zadní sedadla 60/40 palubní počítač, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, el. ovládání oken a zrcátek, dešťový senzor, parkovací senzor, tempomat, radio s CD měničem na 6 CD a mp3 přehrávač + 8 reproduktorů, klimatizace, kompas, vyhřívání čelního skla, ABS + TC, airbag řidiče a spolujezdce a boční a hlavové airbagy, alarm s dálkovým ovládáním centrálního zamykání a mnoho dalších prvků...

Prvotní nadšení z pohledu na karosérii se mi potvrdilo i při usednutí do vozu. Široká sedadla potažená kůží, které jsem si mohl prakticky jakkoli nastavit dle potřeby mého těla. Široký volant, potažený jak jinak, než kůží na mě dělal dojem velké limusiny amerického stylu, tomu ale patrně napomohla i široká a poměrně vysoká palubní deska, která budila respekt i se svými třemi budíky, otáčkoměr, tachometr a ukazatel benzínu a teploty chladící kapaliny. Ovládací prvky jsou prakticky umístěné, lehce se za jízdy ovládá klimatizace, radio dokonce na volantu. Vtipně vyřešené odkládací prostory, například podobně, jako u dnešní Octavie. Řazení rychlostí je přesné, na můj vkus poněkud dlouhé, pro ty, co vlastní německé automobily si musejí zvyknout na klasickou zpátečku od sebe a zpět. Ovladače jsou vyrobeny velmi kvalitně a dobře se ovládají. Malinkaté mínus bych dal ovladači směrovek, které jsou více od volantu k palubní desce, ale zde jde více méně o zvyk.

Spolucestující na zadních sedadlech se nemusejí bát cestovat ani na delší vzdálenosti. Pohodlné zadní sedadla a dostatkem místa pro uložení nohou vypovídá o účelu tohoto vozu. Zavazadlový prostor byl také překvapením: 480 litrů. Palivová nádrž na 65 litrů benzínu.

Zrychlení jsme netestovali, protože auto nebylo dostatečně zajeté, výrobce však uvádí, že z 0 na 100 km/h dokáže zvládnout při váze 1460 kg za 9,9 sekundy. Velmi dobrý dojem jsme měli po nastartování. Motor šlapal velmi potichu a hlavně nijak zvlášť nevibroval. Při jízdě bylo více slyšet točící se kola. Vůz držel stopu a přesně kopíroval pohyby volantu. Maximální rychlost výrobce udává 207 km/h. Chevrolet nabízí v prodeji ještě 2.5 litrový šestiválec o objemu 2492 ccm s výkonem při 5800 otáčkách 115/156 kW/k jehož maximálka půjde ještě o dva kilometry výš.  

První dojmy tedy dopadly nad očekávání dobře a společně s novou Captivou Chevrolet určitě zvolil dobrou taktiku proti svým evropským konkurentům.

Technické údaje:



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy