Celá TOP 10 zimních dezénů vypadá následovně:
- Barum Polaris 3 (cca 950 Kč v rozměru 195/65 R15)
- Continental WinterContact TS 860 (cca 1 400 Kč)
- Nokian WR D4 (cca 1 320 Kč)
- Nokian WR D3 (cca 1 290 Kč)
- Sava ESKIMO S3+ (cca 1 070 Kč)
- Kleber KRISALP HP3 (cca 1 160 Kč)
- Kormoran SNOWPRO B2 (cca 1 030 Kč)
- Matador MP92 Sibir Snow (cca 1 020 Kč)
- Hankook Winter i*cept RS2 W452 (cca 1 110 Kč)
- Dunlop Winter Sport 5 (cca 1 730 Kč)
Už na první pohled je tak patrné, že Češi věří prověřeným značkám a na zimu chtějí hlavně jistotu. V ideálním případě takovou, která prošla nějakým testem a neskončila poslední. Jedním z paradoxů tabulky je právě dezén Polaris 3, který je nejlevnější a zároveň dokáže v testech obstojně konkurovat i prémiovějším soupeřům.
Boduje koncernová kvalita i dlouhodobé renomé
Zajímavá je situace u koncernových značek. Pod Continental totiž patří jak Barum, tak Matador a samozřejmě i Continental. Stejně jako Kleber a Kormoran náleží francouzskému Michelinu. „I když prémiová značka z portfolia vždy dostane nejpokročilejší technologie jako první, ani další koncernové značky nepřijdou zkrátka,“ vysvětluje ředitel e-shopu a dodává „Zákazníci si tak mohou být jisti, že například Barum dostane v příští generaci technologie, které nyní fungují u Continentalu.“
Třetí a čtvrté místo Nokianu je potvrzením jeho pověsti experta na zimu. Vždyť kdo jiný by měl sněhu lépe rozumět než Finové se svým testovacím střediskem za polárním kruhem. V TOP 10 má dokonce zastoupení současná i minulá generace jednoho dezénu. Jakkoliv ale Nokian samozřejmě neprodukuje jen zimní dezény, na podobný úspěch v letním obutí to zatím nevypadá.
Octavii obujete za 4 000 i za více než 6 800 korun
Cenové nůžky mezi střední třídou pneumatik a prémiovými značkami se pomalu ale jistě zavírají. Pokud se podíváme na rozdíl např. mezi Barumem a Nokianem, jde o cca 1 200 Kč za sadu. „Běžný řidič používá zimní pneumatiky více sezón, proto si za výrazně vyšší kvalitu připlatíte odhadem 400 Kč ročně,“ říká ředitel e-shopu Vojtěch Schwangmaier a dodává „To je v porovnání s havarijním pojištěním minimální částka, díky které ale násobně zvýšíte bezpečnost své jízdy.“
Čím dál častěji totiž dochází k situaci, kdy si řidič koupí moderní auto s armádou elektronických pomocníků jako ABS, ESP, BAS, EBD atd. Ty ale okamžitě degraduje koupí nevhodných pneumatik. Magazín Autobild přitom ukázal, že na stejném (moderním) autě může být rozdíl mezi nejlepším a nejhorším pláštěm až neuvěřitelných 18 metrů při brždění na mokru z 80 km/hod.