Za co v autě platíme zbytečně aneb věci, které si neodpustíme

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Každý rok se v automobilech objevují desítky druhů a typů nového příslušenství. Zatímco u některých se jedná o účelové a funkční věcí, které se dříve nebo později stanou povinnou součástí všech vozů, někdy jde prostě jen o hlouposti, které dokáží udělat velký dojem, ovšem dokázali bychom žít i bez nich.

Skvělým příkladem takového vybavení jsou sedačky v luxusních automobilech.Ty totiž mnohdy nabízí zcela nepřeberné množství nastavení sklonu každého dílu. Nemluvě o funkcích vyhřívání, odvětrávání nebo speciálních masážních sedadlech. To všechno jsou zcela geniální věci, bez kterých se ale 95% z nás bez problému obejde. Správně si nastavit sedadlo je totiž stále pro mnoho lidí nepřekonatelný problém. Lidé totiž preferují někdy až absurdní komfort, který jde na úkor výhledu z vozu a bezpečnému ovládání automobilu.

Tesla Model X | foto: Tesla Motors

Dalším skvělým prvkem výbavy, ale trochu zbytečným, je systém nastavitelného sportovního výfuku, který se nabízí hlavně u sportovních automobilů. Díky elektricky ovládaným klapkám ve výfukovém potrubí si tak můžete sami lehce rozhodnout, kdy chcete mí tichý a útulný vůz a kdy pro změnu uřvaný sporťák, který vzbudí půlku ulice. Tahle technika je poměrně dlouho známá, ovšem automobilky jí do svých vozů montují překvapivě krátce.

Porsche | foto: www.autoroad.cz

Když se objevily elektricky poháněné dveře na bocích dodávek, málokdo asi tušil, že brzy dočkáme u osobních vozidel elektrického otevírání kufru i samotných dveří. Systém otevření a zavření zavazadlového prostoru máchnutím nohou pod nárazníkem je opravdu skvělý a praktický. Stejně tak jsou skvělé zadní dveře u Tesly model X, které se elektricky otevírají i zavírají. Elektricky poháněné dveře mají i vozy Mercedes nebo Rolls-Royce, otázkou je ovšem jejich smysl. Copak lidé, kteří jimi jezdí, nemají na tohle vlastní služebnictvo?

Bezklíčové startování vozu | foto: pixabay.com

Kdo nikdy nepředváděl variaci na Makarenu pod názvem "do které kapsy jsem ty klíče sakra dal", ten nikdy neocení systém bezklíčového odemykání, zamykání a startování vozu. Stačí mít klíč "někde" u sebe, klidně na dně batohu, brašny nebo kabelky a stále se do vozu pohodlně dostanete, nastartujete a odjedete. Tento systém se naštěstí mezi automobilkami rychle rozšiřuje, ovšem přiznejme si - kdybychom nebyli bordeláři, jistě se bez toho obejdeme.

Nissan 370Z Heritage | foto: Nissan

Poslední bod je takový kontroverzní, ovšem zaslouží si zde své místo. Tím bodem jsou manuální převodovky, které představují základ u většiny prodávaných automobilů, ovšem už se dají pokládat za dávno překonané a milované jen pravověrnými řidiči. Nové automaty totiž nabízí plynulé řazení, nižší spotřebu, lepší zrychlení a hlavně méně starostí za volantem. Pro mnoho lidí je totiž jízda s automatem hlavně o pohodlí, které manuál nemůže nabídnout. Ovšem my pravověrní jsme rádi, že manuální převodovky se z automobilů jen tak neztratí. Alespoň ne z těch opravdu sportovních.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy