Jeden špatný vtip říká zhruba následující: „Fordem tam, vlakem zpátky“. Narážku některých rádoby vtipálků se modrý ovál snaží stále více či méně úspěšně bořit, a to prostřednictvím nejrůznějších statistik spolehlivosti. Z tohoto úhlu pohledu asi vedení automobilky nebude příliš nadšeno posledními výsledky společnosti Autodata (které cituje magazín Carscoops). Ta poskytuje online technické informace o trhu s automobilovým příslušenstvím, díly a doplňky. Zároveň má také diagnostické a opravárenské produkty, které jsou využívány velkými firmami i malými dílnami. Jen v Británii tuto službu za posledních 12 měsíců využilo na 67 procent nezávislých servisů. To poskytuje zajímavá data a statistiky. Tou poslední je například otázka, jaká vozidla se za uplynulý rok v servisech objevovala nejčastěji.
Asi jste si z úvodu vyvodili, že výsledky statistiky nebudou nejlichotivější pro Ford. Na prvním místě žebříčku je totiž druhá generace Focusu, vyráběná mezi lety 2004 a 2011. Stranou ale nezůstala ani přímá konkurence kompaktního Fordu. Hned za ním totiž skončil Opel Astra H, rok výroby 2004 až 2013, sedmé místo pak patří pátému vydání Volkswagenu Golf z let 2003 až 2008. Prapor nižší střední třídy „drží“ dále Peugeot 307, v první dvacítce pak možná trochu překvapivě najdeme také Nissan Qashqai první generace a Renault Mégane. Ušetřeny ale nezůstaly ani modely prémiových značek – na devátém místě je BMW řady 3 E90, ve dvacítce pak nalezneme i Audi Q3. Docela propadákem skončilo vyhodnocení nasbíraných informací pro Volkswagen, vedle Golfu jsou v TOP 20 i Passat a Polo.
TOP 10 aut, která se nejčastěji objevují v servisech (rok 2016)
1. Ford Focus (2004 - 2011) |
2. Opel Astra H (2004 - 2013) |
3. Peugeot 206 (1998 - 2009) |
4. Ford Transit (2006 - současnost) |
5. Opel Corsa D (2006 - 2014) |
6. Volkswagen Transporter T5 (2003 - 2015) |
7. Volkswagen Golf V (2003 - 2008) |
8. Peugeot 307 (2001 - 2008) |
9. BMW řady 3 E90 (2005 - 2014) |
10. Renault Clio (1998 - 2012) |
Na druhou stranu je nutné podotknout, že data vycházejí čistě z britských servisů, to znamená relativně omezeného pole působnosti. Focus však tuto „anketu“ nevyhrál poprvé, což ale může být dáno i vysokou popularitou vozu napříč jeho generacemi.