První Audi R8 nabídlo atmosférický desetiválec a jako alternativu rovněž atmosférický osmiválec o objemu 4.2 litru. Ten se ovšem už v žádném novém modelu se čtyřmi kruhy neobjeví, upravit jej pro budoucí emisní normy by totiž bylo příliš drahé a v některých zemích (například v Číně) je auto daňově zatěžováno podle objemu motoru. To je také jeden z důvodů, proč osmiválec s atmosférickým plněním nahradí šestiválec se dvěma turbodmychadly.
Motor o objemu 2.9 litru byl vyvíjen ve spolupráci Audi a Porsche a je součástí modulární rodiny pohonných jednotek, známé jako KoVoMo. Aktuálně tuto jednotku používá nová Panamera 4S, v níž má výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 550 Nm. Spojena je potom s osmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK a pohonem všech kol. Audi nicméně britskému Autocaru potvrdilo, že v jeho nabídce se šestiválec objeví v hned několika výkonových variantách.
Tomu se však není co divit, atmosférický osmiválec byl totiž používán i v modelech RS4 a RS5, které se nové generace dočkají. A s ní právě i menšího, leč silnějšího motoru. Pro úplnost dodáme, že obě RS měla výkon 331 kW (450 k) a točivý moment 426 Nm, zatímco vrchol nového motoru leží na hranici 373 kW (507 k) a 678 Nm. Ta bude pravděpodobně vyhrazena pro R8, i tak se dá očekávat nárůst obou RS. Posledním modelem, který nový šestiválec dostane, bude ostré SUV RS Q5. První auto s 2.9litrovou jednotkou se představí pravděpodobně již v příštím roce, jaké to bude je ale zatím těžké odhadovat.