Důvodem pri instalaci u benzínů jsou hlavně přísnější emisní normy, takže Mercedes vlastně nemá na co čekat. Podle studie se navíc ukázalo, že přímovstřikové benzinové motory jsou mnohem "škodlivější", než se původně zdálo.
Pokud se pak takový motor dostane mimo rámec normovaného měření spotřeby a emisí, rázem začne vypouštět 10x víc nečistot, než u dieselových motorů. Zatím je nový motor s filtrem pevných částic testován na prototypech velké třídy S.
Výrobní cena filtru se bude pohybovat do dvou tisíc korun a vůbec první uvedení zážehového motoru s tímto prvkem uvidíme u faceliftu třídy S. Ten je podle výrobce naplánován na začátek příštího roku.
V souvislosti s tím vstupuje v platnost přísnější verze emisní normy Euro 6. Ta zavádí limit pevných částic i pro benzinové motory, takže je otázkou času, kdy se k tomu samému kroku jako Mercedes, uchýlí i další výrobci vozidel.