Největší problém se stočenými kilometry mají Škody, nejlépe jsou na tom Korejci

Nejčastěji má problém se stočenými kilometry Škoda Octavia. | foto: Škoda Auto

Stočit tachometr a vydávat třeba Passat s reálně najetými 750 tisíci kilometry za téměř zánovní, to je v českých autobazarech velice častý způsob, jak ze zákazníka vymámit co nejvíce peněz. Cebia nyní přišla s žebříčkem deseti automobilů, jejichž počítadla kilometrů bývají nejvíce upravována. Výsledek překvapí jen málokoho.

Sestavit tento neveselý žebříček umožnil Cebii systém Autotracer, který se zabývá ověřováním stavu a původu ojetých vozidel. Její experti vyhodnotili jednotlivé modely, zadané k prověření v roce 2015, a z těchto čísel jim vyšla konečná tabulka. Z ní vyplývá, že nejvíce stáčeným vozem je Škoda Octavia. Téměř každý druhý kousek z druhé ruky má nějakým způsobem ovlivněný počet najetých kilometrů. Jen o něco málo lépe dopadla Škoda Fabia, „nejlepší“ trojku uzavřel Volkswagen Passat.

Vozidla s nejčastěji stáčenými tachometry

  Model Podíl na trhu ojetin Podíl stočených vozů
1. Škoda Octavia 9,80 % 49 %
2. Škoda Fabia 7,20 % 46 %
3. Volkswagen Passat 3,40 % 45 %
4. Audi A6 1,00 % 44 %
5. BMW řady 3 1,60 % 43 %
6. Ford Focus 2,90 % 43 %
7. Škoda Superb 1,50 % 42 %
8. Renault Scénic 0,90 % 42 %
9. Volkswagen Golf 2,80 % 42 %
10. Audi A4 1,10 % 40 %

Na opačném konci žebříčku se nejčastěji objevovaly vozy značek Hyundai a Kia. Vedle Cee’du a i30 s podílem šestnáct, respektive osmnáct, procent stočených vozů se ale na chvostu objevily třeba také Toyota Yaris, Seat Ibiza nebo Opel Corsa. „Vyhodnocovali jsme vozidla českého i zahraničního původu, u nichž je míra stáčení obecně výrazně vyšší. U vozidel z individuálního dovozu je riziko stočení vždy minimálně o 23 procent vyšší než u stejných tuzemských automobilů,“ řekl ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.

Pokud se zajímáte o rekordy v negativním i pozitivním slova smyslu, jistě Vás potěší následující statistika. Vůbec nejvyšší zaznamenaný případ stočení tachometru je u Volkswagenu Passat s původním nájezdem 750 tisíc kilometrů. Prodávající se ho ale jal omladit o rovný půl milion kilometrů, ve výsledku tak měl německý model najeto jen 250 tisíc kilometrů. Jen o něco málo lépe si vedlo BMW řady 7 z roku 2008, kterému během pár hodin majitel umazal téměř 460 tisíc kilometrů. Běžně jsou přitom vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy