Hyundai vyvíjí tříválec s turbem. Znamená to konec atmosfér?

Hyundai i20 1,4 CVVT 74 kW (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Hyundai pracuje na novém benzinovém motoru. Znamená to konec atmosférických čtyřválců?

Hyundai pracuje na novém benzinovém motoru. Znamená to konec atmosférických čtyřválců? Korejská Hyundai stále více strádá na svou konkurenci. Nenabízí maloobjemový přeplňovaný benzinový motor. V tuto chvíli se ale nejedná jen o konkurenční nevýhodu, ale blíží se chvíle, kdy nebudou jeho motorizace vyhovovat Evropským normám.

Podle informací z Autocaru pracují její inženýři na litrovém tříválci o výkonu přibližně 88 kW a maximu točivého momentu 175 Nm. Dle dalších informací bysme se s ním mohli setkat už příští rok.

První model, který jej dostane pod kapotu, bude i20, která navzdory nové generaci nedosahuje chvályhodných prodejních úspěchů. Spíše naopak. Možná právě moderní motor je cestou za lepšími prodejními čísly.

Dále se počítá s udržením atmosférických čtyřválců v nabídce. Zaprvé kvůli nižší pořizovací ceně a za druhé kvůli určité skupině zákazníků, kteří dávají starším motorům s atmosférickým plněním přednost.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy