Jejich práce začala pod kapotou, kde byl nainstalován kit třetího stupně. Ten zahrnuje větší turbodmychadlo, závodní mezichladič a výfuk Akrapovič, což vyhnalo výkon až na 300 koní a 400 Nm točivého momentu Celé zvýšení výkonu stojí 4,999 eur a motor dostane i novou převodovku.
K tomu se přidává samosvorný diferenciál Drexler za 2,150 eur a závodní spojka Sachs za 1,620 eur. Jelikož větší výkon vyžaduje i vyšší brzdnou sílu, tak JCW dostalo závodní brzdy od firmy AP se čtyřmi pístkovými třmeny a plovoucími kotouči o rozměru 330 mm.
K dispozici je také sada tlumičů KW Clubsport za 2,550 eur a 17-palcová kola ATS-GTR obutá do pneumatik Dunlop Direzza 03G o rozměru 215/45 R17. Tento konkrétní MINI JCW také získal na míru vytvořený zadním difuzor za 600 eur a některé interiérové vychytávky, jako jsou sedadla Recaro a nebo závodní volant OMP Ultraleggero.