První na řadě je méně sportovní Golf VII GTI, který získal více agresivní karoserii s doplňky z uhlíkových vláken. Mezi ně se řadí přední spoiler, boční prahy a zadní difuzor spolu se zadním křídlem. GTI se dočkal i výfukového systému z titanu, který je o 50 procent lehčí než standardní potrubí. Nový výfuk a přemapovaná řídící jendotka zvýšili výkon čtyřválce o objemu 2,0 litru ze 230 na více než 290 koní. Dohromady se tak z obyčejného gétéíčka stalo Erko.
A aby se už tak ostrý Golf VII R odlišil, dostal taktéž nové díly karoserie z uhlíkových vláken. Paket zde obsahuje novou přední kapotu s chladícími otvory, velký zadní spoiler a křídlo, stejně jako větší kola z lehké slitiny a dvojitý přední splitter. Po instalaci nového systému sání, titanového výfuku a nové řídící jednotky se čtyřválec o objemu 2,0 litru dočkal nárůstu o 40 koní. Výsledný výkon proto činí slušných 340 koní. Jak je to s technickým parametry týkající se zrychlení z 0 na 100 km/h a maximálky, to firma neprozradila, o pomalou dvojku se jistě jednat nebude.