Na výrobce je stále větší tlak se snižováním spotřeby. Můžeme tak dennodenně vídat příklady úporného „snižování“ spotřeby. Jedním ze způsobů je upravení převodových stupňů. A tak se šestistupňové převodovky stávají nepříliš oblíbenými. Může za to špatné nastavení převodových stupňů, respektive velmi dlouhé převody a tak není výjimkou, že na „trojku“ můžete uhánět až 150 km/h.. Často to velmi škodí dost dobrý motorizacím, které jsou dlouhými převodovými stupni degradovány na nudné, letargické agregáty. Výsledek? Nějaká ta „euro“ desetinka litru uspořeného paliva na sto kilometrů.
Řešením tak mohou být automatické převodovky, u kterých je převodových stupňů sedm, klidně i osm, jako například u BMW. Mercedes-Benz však přichází s daleko „lepší“ převodovkou, rozumějte větším počtem stupňů.
Jeho nový 9G-TRONIC má stupňů devět. Přitom nepřibral na váze a ani není pomalejší v přeřazování. Jeho výhodou je lepší využití potenciálu motoru a to zvláště ku prospěchu nižší spotřeby.
Konečně se však dostane k samotným řidičům. Mercedes má zřejmě v plánu nabídnou 9G-TRONIC u svého luxusního kupé, které je odvozené od třídy S. Má to však jeden malý háček.
Jediná verze, která zatím dostane devítistupňový automat, bude S500. Ta má pod kapotou 4,7 litrový V8 agregát, který nabízí 335 kW (455 koní) výkonu a maximum točivého momentu dosahuje hodnoty 700 N.m.
Později se jistě 9G-TRONIC dostane do dalších modelů. Například krásné faceliftované CLS by mohlo být druhým modelem, který se bude moci pyšnit tímto moderním automatem.
Zdroj: blog.mercedes-benz-passion.com