Mazda připravuje revoluční motory

CX-5 | foto: Mazda Europe

Nová generace motorů Mazda má dosahovat o 30% nižší spotřeby a emise CO2 by měly být srovnatelné s hybridními automobily.

Japonská automobilka hrdě hlásá, že prozatím nepočítá se zavedením hybridních nebo elektrických modelu. Myslí si, že normy na nízkou spotřebu a hlavně emise zvládne splnit bez pomoci elektřiny. Její zbraní pro snížení emisí bude nová technologie, která má být nástupcem již známé SKYACTIV.

Inženýři Mazdy již pracují na SKYACTIV-G, tedy druhé generaci této technologie. První generace SKYACTIV technologie, dosahuje velkých úspěchů. Díky nízké hmotnosti, malému tření ve stykových plochách motoru a vysokému kompresnímu poměru 14:1 dosahuje nízké spotřeby paliva.

Druhá Generace SKYACTIV-G má přinést kompresní poměr minimálně 18:1 společně se systémem homogenním naplněním spalovacího prostoru (HCCI), který umožňuje vzplanutí paliva nikoliv v jednom bodě (kde se nachází svíčka), ale simultánně v celém objemu spalovacího prostoru v blízkosti tzv. horkých bodů. Tím se zvyšuje účinnost až o 30% a zároveň snižuje spotřeba. Tento způsob spalovaní má také kladný vliv na chod motoru a jeho celkovou kultivovanost.

Mazda odhaduje, že třetí generace této technologie by mohla dosahovat tak nízkých hodnot vypouštěných škodlivin CO2, že by se přiblížily k hranici 60g/km. Později by tyto motory doplnila o elektrický pohon, který by získával energii jen z brzdění, nikoliv ze síly motoru.

Zdroj: Mazda

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy