Systém Kers: setrvačník přinese úsporu až 25% paliva

Volvo S60 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Severský systém, sloužící pro krátkodobé navýšení výkonu motoru a snížení spotřeby paliva, byl dokončen

Švédská automobilka vydala prohlášení, ve kterém slavnostně informuje o dokončení vývoje setrvačníku Kers, systému vyvíjenému pro krátkodobé navýšení výkonu motoru a snížení spotřeby paliva.Výrobce aut, nákladních vozů a stavebního vybavení tak otvírá novou kapitolu úspory a dynamiky běžně vyráběných vozidel.

Po dvou letech představuje Volvo zařízení podoby bubnové brzdy, skládající se ze dvou hlavních částí. Samotného setrvačníku, vyrobeného z uhlíkových vláken a hliníkového pouzdra. V rámci minimalizace ztrát je mezivrstva prosta vzduchu, tedy jakýchkoli částic, vytvářejících tření mezi dvěma plochami. Další výhodou zařízení je i nepatrný rozměr, který udává 20 cm v průměru.

Spalovacím turbodieselem poháněné Volvo S 60, testovací model, jehož setrvačník konstruktéři upevnili k zadní nápravě, je schopen produkovat, stejně jako u vozů kategorie F1, výkon 60 kW (80 k) a 60 tisíc otáček za minutu navíc. To je zásluhou rekuperačního zařízení, které bylo schopno častou městskou decelerací, nakumulovat dostatečné množství energie, která byla v okamžiku rozjezdu uvolněna.

Jak automobilka s vynálezem naloží, je nejasné. V průběhu nadcházejících změn má dojít i k doplnění Kersu do všech modelů řady. Systém přinese unikátní hodnoty spotřeby především v městském a příměstském provozu. Očekává se téměř rovnocenná doba pracovního cyklu zařízení i spalovacího motoru.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy