Nové motory Hyundai - downsizingem směrem ke světlým zítřkům

i10 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Korejské automobilky Hyundai a Kia představili na dvanácté mezinárodní konferenci "International Powertrain Conference", jakým směrem se bude ubírat vývoj motorů obou korejských značek. Tak jak jsme na to v poslední době zvyklí, tak i zde převážně zaznívala slova jako downsizing, přeplňování a nízké emise.

Automobilka Hyundai v současné době nabízí dva motory s označením T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) a to v objemech 1,6 a 2,0 litru. V rámci globální strategie downsizingu se nyní kombinace přeplňování a přímého vstřiku paliva přesune také na menší motory z dílny automobilky Hyundai.

Nově přicházející motory pochází z řady Kappa a mají označení 1,0 TCI (přeplňování turbodmychadlem) a 1,2 T-GDI (přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva).

Motor 1,0 TCI dosahuje maximálního výkonu 105 koní a točivého momentu 137 Nm. Novinka korejské automobilky tak ve srovnání s nejbližší konkurencí - tříválcovým motorem Ford 1,0 EcoBoost, o výrazných 20 koní a 33 Nm slabší. Je však možné, že automobilka představí i silnější verzi motoru, to však bude záviset na parametrech motoru 1,2 T-GDI, které prozatím automobilka neuvedla.

Nový motor by se měl objevit pod kapotou široké škály modelů od nejmenších i10 až po novou i30.

Kromě nového motoru 1,0 TCI a většího 1,2 T-GDI představila automobilka také upravené verze motorů 1,6 T-GDI (řada Gamma), 2,0 CVVL (Nu), 2,0 T-GDI (Theta). Z naftových motorů se úpravy v podobě osazení turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek dočkal motor 1,1 CRDi. Větší "nafťák" 2,0 CRDi nyní plní emisní normu Euro 6. Poslední představenou novinkou byla převodovka s měnitelným převodem typu CVT.

Představitelé Hyundai prohlásili, že jejich cílem je navýšení prodejů pomocí specializované nabídky motorů pro danou oblast. Tato věta v praxi znamená, že motory T-GDI jsou primárně cíleny na trhy v USA a Číně. Motory typu flex-fuel, schopny pracovat na palivo E85, budou převážně nabízeny na trzích, kde je toto palivo oblíbené (například jižní Amerika, nebo severní Evropa). Na střední Evropu budou tradičně zaměřeny motory naftové.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy