Nissan Leaf má další problém s bateriemi, tentokrát v horku

Leaf | foto: Nissan

Zdá se, že elektromobily mají další konstrukční problém. Ve slunné Arizoně se začínají množit stížnosti na pokles kapacity baterií způsobené horkem.

O bateriích je známo, že nepříliš dobře snášejí teploty mimo optimum. Týká se to přirozeně i baterií ve vozech.

Když uvádíme maximální dojezdy elektrických vozů, jde o míry pro optimální podmínky, obvykle tedy teplotu kolem 20 stupňů Celsia. Jak ale známe například od našich mobilních telefonů, pokud se baterie příliš zchladí, poklesne i její kapacita. Dojezd tak klesne.

O tomto problému elektromobilů se již ví. Méně se však ví, že elektromobilům škodí také příliš vysoká teplota. Přesvědčili se o tom zákazníci ve slunné Arizoně.

Tento stát leží v poušti a teploty ve stínu tam běžně přesahují 40 stupňů celsia. Postaví-li se vůz na slunce, není problém dosáhnout teplot ještě mnohem vyšších. To je pro baterie zhouba. Ty by měly obstát v teplotách do přibližně 50 stupňů Celsia.

Nissan tak v Arizoně vyšetřuje již několik případů velmi rychlého ubývání kapacity baterie. Majitelé vozů uvedli, že namísto dřívějšího dojezdu kolem 90 mil již nyní ujedou stěží 40 mil.  Nissan přitom uvádí, že i po deseti letech provozu by měla baterie mít 70-80 % své původní kapacity.

Prozatím nejde o nijak masivní problém, Nissan řeší řádově jednotky případů a všechny právě ve velmi horké Arizoně. Přesto se zdá, že přinejmenším v některých částech světa se elektromobily náhradou benzínových vozů jen tak nestanou.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy