Představujeme novou Barum Bravuris 4x4

Bravuris 4x4 | foto: Barum Continental

S nástupem pneumatiky Bravuris 4×4 dosáhla značka Barum uceleného výrobkového portfolia.

Tento nový typ pneumatiky pro automobily s pohonem všech kol a SUV byl vyvinut tak, aby zajistil skvělé záběrové vlastnosti, dobré boční vedení a brzdný výkon a poskytl dostatečný záběr také při řízení v lehkém terénu. Rovnoměrné rozložení kontaktního tlaku zajišťuje u tohoto velmi plochého profilu nízké opotřebení, a tedy dlouhou životnost. Nová pneumatika Bravuris 4×4 je nyní k dispozici v 19 různých velikostech, a to od série 80 do série 55, vhodných pro ráfky 15" až 18"; maximální šířka pneumatiky je 265 milimetrů. Uvedený rozsah zahrnuje také pneumatiky pro lehké dodávkové vozy a jednu řadu v palcových velikostech určenou pro vozy SUV.

Vývojáři pneumatik značky Barum kladli, jako již tradičně, velký důraz na vytvoření cenově přijatelné pneumatiky splňující vysoké bezpečnostní standardy s ohledem na to, aby pneumatika 4×4 této značky nabídla přesvědčivé jízdní vlastnosti za atraktivní cenu. „Abychom toho dosáhli, umístili jsme do ramenní oblasti nové pneumatiky velké dezénové bloky, které zajišťují vysokou tuhost při brždění," komentuje Primus Kolmanz, konstruktér pneumatik 4×4 značky Barum. „Zároveň byla vyvinuta taková směs, která zajistí dobré záběrové vlastnosti na mokrých vozovkách."

Robustní konstrukce se třemi pásy ve středu běhounu zajišťuje, že pneumatika rychle a bezpečně reaguje na řízení, což umožňuje efektivní provádění jízdních manévrů a to i v kritických situacích. Dobrých výsledků dosahuje Bravuris 4×4 také na mokré vozovce. „Čtyři široké obvodové drážky zajišťují rychlý odvod velkého množství vody z kontaktní plochy," pokračuje Kolmanz. „Bravuris 4×4 tak nabízí vysokou úroveň bezpečnosti na mokrých vozovkách, a to při jízdě v přímém směru i v zatáčkách."

Vývojáři u nové pneumatiky Bravuris 4×4 dosáhli úspěchu také co se týká hluku – různý počet bloků dezénu ve středu pneumatiky a v ramenní oblasti a použití lamel pro rozdělení pneumatiky zajišťuje, že je hluk způsobený odvalováním rozložen napříč různými frekvenčními rozsahy, což udržuje jeho hladinu na nízké úrovni.  

Stejně jako u všech dalších letních pneumatik, doporučuje výrobce pneumatik Barum i v případě této nové pneumatiky 4×4 nepřekročit míru opotřebení na hloubku dezénu  nižší než 3 milimetry. Aby bylo zajištěno, že si řidič bude uvedeného limitu opotřebení vědom, nemá tato nová pneumatika pouze běžné TWI (Tread Wear Indicator – indikátor opotřebení běhounu, malá žebra o výšce 1,6 mm mezi bloky dezénu), ale také letní TWI, které ma v tomto případě výšku 3 mm. Pokud je zbývající hloubka vzorku menší, potom se výrazně prodlužuje brzdná dráha na mokré vozovce a s tím i nebezpečí vzniku aquaplaningu.

Nová pneumatika 4×4 značky Barum je vhodná pro použití u širokého spektra vozidel, včetně populární modelů, jako jsou Hyundai Tucson, Land Rover Defender, Mercedes M-Class nebo Porsche Cayenne.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy