U Alfy Romeo se blíží střídání stráží. Model 159 který nebyl přijat zákazníky s velkým nadšením především z důvodu vysoké hmotnosti bude poslán do propadliště dějin a nahradí jej zbrusu nová Giulia.
Půjde o další model Alfy, který se po Giuliettě vrátí ke klasickému slovnímu označování modelů. Technický základ jí poskytne Giulietta na na jejíž prodloužené podvozkové platformě vyjede ze závodu v Mirafiori stejně jako její menší sestřička.
Designově Giulia jednoznačně a logicky navazuje na úspěšný nový styl nastolený typy MiTo a Giulietta. Mohutná žralocí příď se té z Giulietty nadmíru podobá, odlišnosti jsou nepatrné jmenujme širší gril masky. Na neoficiálním snímku je ostrá verze s rozšířenými blatníky a velkými koly. Civlnější provedení rozhodně nabídnou poněkud umírněnější vzhled. Boční pohled nabídne nízký ponton karoserie a skromnější prosklení.
I technika pod kapotou bude vycházet ze základu ustanoveného Giuliettou. Základ nabídky budou tvořit přeplňované zážehové čtyřválce objemu 1,4 litru ve dvou výkonových specifikacích 120 a 170 koní. Ty doplní vydařený benzinový přeplňovaný agregát 1750 TBi poskytující výkon solidních 235 koní. V nabídce nebudou chybět ani naftové motory JTD, lze opět předpokládat že budou kopírovat nabídku modelu Giulietta. Nabídnou tedy základní 1,6 JTDM (105 koní) a dvě výkonové verze motoru 2,0 JTDM 140 a 170 koní.
Vrchol nabídky v duchu tradice Alfy Romeo bude představovat provedení Quadrifoglio s pohonem všech kol a výkonem 300 koňských sil. Pod jeho kapotou by se měla objevit šestiválcová jednotka Pentastar s přímým vstřikováním paliva o objemu 3,3 litru z chovu Chrysleru.
Již standardem u posledních Alf Romeo je vybavení systémem nastavení třech provozních režimů DNA. Zdá se, že Giulia bude mít solidní techniku ukrytou v líbivém stylingu. Vedení koncernu Fiat doufá, že se bude prodávat stejně dobře jako typy MiTo a Giulietta.
Zdroj: AutoExpress