Za vším stojí oddělení Land Roveru, které se skrývá pod zkratkou „SVO“ – Special Vehicle Operations. Toto oddělení automobilů se prozatím zabývalo pouze speciálními verzemi Range Roveru, Discovery SVX bude tedy prvním Land Roverem, který bude ručně sestaven v tomto technickém centru automobilky.
Pokud jde o výkon, toho se u Discovery SVX obávat nemusíme. Pod kapotou se totiž ukrývá speciální verze pětilitrového motoru Jaguar Land Rover posíleného kompresorem. Ten poskytuje výkon 525 koní a krouticí moment 625 Nm. O řazení se postará osmistupňová automatická převodovka.
Největším tahákem však má být schopnost v překonávání terénních nerovností, proto bude SVX obsahovat funkci Hydraulic Active Roll Control (H-ARC), což je funkce, která zlepšuje trakci v terénu a optimalizuje náklony karoserie. Takovou funkcí nebyl nikdy žádný Land Rover vybaven. Díky tomu došlo i k optimalizaci terénních schopností na úroveň Terrain Response 2.
K dispozici je však i řada dalších pomocníků, skrývajících se pod zkratkami ETC (elektronické řízení trakce), DSC (dynamický stabilizační systémů), ATPC, EPAS, a další. Jsme velmi rádi, že se z Discovery SVX nestal další neuskutečněný koncept, ale reálný model, který se začne vyrábět již v první polovině příští roku.