Revoluce, nebo krok zpátky? Omlazený Ford F-150 je o kousek blíže evropským pickupům

Ford F-150 dostal pro nový modelový rok modernější design a více chytrých prvků. | foto: Ford

Trucky jsou v Americe nesmírně populární kategorií a jejich lídrem je nepřekvapivě Ford, respektive jeho modelová řada F-150. Ta se v posledním vydání ukázala před třemi lety a zaujala především lehkou karosérií ze slitiny vysokopevnostního hliníku. Nyní je na řadě modernizace, která zachovala použitelnost pickup, ale zvýšila jeho „chytrost“ a úspornost.

Dnes je v nabídce již třináctá generace Fordu F-150 a soudě dle prodejů i postupně zaváděných technických vychytávek to na brzký konec nevypadá. Pro modelový rok 2018 si modrý ovál připravil sérii změn, jíž nejlépe poznáte podle nové přední části. Té dominuje upravená maska chladiče, ve vyšších verzích výbavy se dvěma příčkami v chromovaném nebo u provedení Sport Package v lakovaném provedení. Proměnou prošla i světla, do nichž maska přímo zasahuje, o něco níže má místo nový nárazník. V zadní části vsadil Ford na přepracované víko korby s výraznějším logem modelu, světla mají jinou optiku. Nabídku doplnilo rovněž šest nový designů litých kol s průměrem od 17 do 22 palců.

Kabina boduje především pomyslnou chytrostí. Multimediální systémy SYNC a SYNC 3 jsou vybaveny rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, novinkou je možnost připojení na internet přes 4G LTE síť a následně WiFi hotspot pro až deset přenosných zařízení. Za příplatek nabídne modrý ovál také audio B&O Play a řadu bezpečnostních asistentů. Mezi nimi například přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat, panoramatický kamerový systém, udržování v jízdním pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu. Potahy sedadel výbav Platinum a Limited mají novou barvu, verze XLT Sport a Lariant Sport pro změnu dostaly obložení z karbonu.

Největší novinkou celé modernizace je zavedení třílitrového naftového motoru Power Stroke, prvního dieselu v historii celé modelové řady, v kombinaci s unikátní desetistupňovou automatickou převodovkou. Tu mají rovněž benzínové motory 2.7 EcoBoost (ten má nyní nižší spotřebu a vyšší výkon) a 3.5 EcoBoost, respektive pětilitrový vidlicový osmiválec s vyšším výkonem i točivým momentem. Vstupním motorem je pro F-150 nově vidlicový šestiválec o objemu 3.3 litru s výkonem 210 kW (286 k) a točivým momentem 343 Nm. Žebřinový rám z vysokopevnostní oceli zůstal zachován, do prodeje zamíří omlazená F-150 na podzim letošního roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy