Fiat Talento, Nissan NV300 a Opel Vivaro. Víte, co má tahle trojice společného? Základ v posledním Renaultu Trafic. Ten se řadí k nejlepším dodávkám svého segmentu, není proto divu zájmu o něj. Poslední do sourozenecké party přibyl japonský zástupce, na praktičnosti ale ztratil máloco. Dostupný bude jako klasická dodávka, kombinace dodávky a osobního provedení, podvozek a samozřejmě i čistě osobní verze Combi. Dále se dostane na dvě délky a dvě výšky karosérie, kombinované do provedení L1H1, L1H2, L2H1 a L2H2. Všechny čtyři dostane pouze skříňový model, kdy už nejmenší varianta je o 110 milimetrů delší než předchozí Primastar. Nákladový prostor má v případě kratší varianty 3,75 metru na délku a v případě delší 4,15 metru na délku, jeho objem se pohybuje mezi 5,2 až 8,3 m3. Crew cab je stejně jako Combi nabízen s nízkou střechou a oběma délkami, podvozek má nízkou střechu a větší délku.
Zpět však k nákladovému prostoru dodávky, který může být na přání vybaven LED diodovým osvětlením, kotvícími oky a různými úložnými systémy. Za příplatek můžete dostat i elektricky ovládané tažné zařízení. Design vozu je až na masku chladiče ve tvaru písmene V stejný jako u Traficu. Ostatně, když něco funguje, nač to měnit. To platí také o palubní desce vozu s množstvím chytrých odkládacích prostor (jejich celkový objem je 89 litrů) a držáků například na mobil nebo tablet s dokovací stanicí, díky nimž můžete NV300 proměnit v malou mobilní kancelář. Chybět nemůže multimediální systém NissanConnect s couvací kamerou, digitálním rádiem nebo hlasovým ovládáním. Maximální komfort zajišťuje možnost volby ze dvou typů výškově stavitelných sedadel.
Pod kapotou se objeví čtyři verze naftové šestnáctistovky dCi o výkonu 70 kW (95 k), 88 kW (120 k), 92 kW (125 k) a 107 kW (145 k). Dvě nejvýkonnější verze mají dvojité přeplňování a standardní systém stop & start. Přední kola ve všech případech pohání šestistupňová manuální převodovka, s níž je nejúspornější provedení s výkonem 92 kW (125 k), nárokující si jen 5,9 l/100 km. V porovnání s předchůdcem šla průměrná spotřeba všech motorů napříč nabídkou dolů o 1,0 l/100 km. Z moderních pomocníků očekávejte zadní parkovací kameru nebo asistent rozjezdu do kopce. Do prodeje půjde NV300 v listopadu, kdy se dozvíme rozdělení motorů pro konkrétní typy karosérie, a tím pádem i bližší parametry. Aktuálně musí stačit, že zájemce bude mít možnost volit z deseti laků karosérie a litých kol o průměru 16 nebo 17 palců. Standardem však mají být ocelové šestnáctky.