Multivan není SUV. Volkswagen si však s verzí PanAmericana troufá i do terénu

Volkswagen Multivan PanAmericana má projet i lehčí terén. | foto: Volkswagen

Čím jsou pro Golf, Passat a Caddy provedení Alltrack, tím je pro Multivan verze PanAmericana. Pokud ještě trochu tápete, vězte, že jde o mírně přizvednutý model s ochrannými plasty a terénními ambicemi. Volkswagen dokonce tvrdí, že nabídne schopnosti vozidla kategorie SUV.

Téměř přesně před rokem měl ve Frankfurtu premiéru koncept Multivan PanAmericana, stylová verze s vyšší světlou výškou, plastovým obložením a úložným systémem pro motocykl v zavazadlovém prostoru. Sériové provedení se ukázalo začátkem března v Ženevě, s nadcházejícím IAA v Hannoveru přichází Volkswagen s několika novými detaily a především pak českými cenami. Nebude na škodu si tak vůz připomenout. Základem všech úprav jsou podvozek s o 20 milimetrů vyšší světlou výškou (na přání ale umí VW dodat i standardní podvozek) a 17- nebo 18palcová litá kola. Nárazníky a spodní část dveří mají plastové obložení se stříbrným lakováním uprostřed. Specifické prvky pak doplňují maska chladiče Highline, zatmavená zadní LED světla, tónovaná skla a logo PanAmericana na B-sloupcích.

Uvnitř je vůz i přes absenci systému na převoz motocyklu překvapivě robustní. Mohou za to na přání dodávaná podlaha ze žebrového plechu v prostoru pro cestující a robustní podlahové rohože z pryže. Volant a hlavice řadicí páky mají kožené čalounění, nechybí ani osvětlené prahové lišty s nápisem PanAmericana, rádio Composition Colour s pětipalcovým displejem nebo pedály z ušlechtilé oceli. Sedadla mají bočnice čalouněné Alcantarou, navíc disponují specifickými designovými prvky. Na přání je pak dodáván dvoubarevný kožený potah.

Pod kapotou se objeví nový naftový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 84 kW (114 k) s pohonem předních nebo všech kol. Dostupná bude nová jednotka postupně pro celou řadu T. Vedle něj má PanAmericana stejnou jednotku o výkonu 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k). V obou případech je k dispozici manuální šestistupňová nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s pohonem předních nebo všech kol. Jediným benzínovým agregátem je dvoulitr TSI o výkonu 110 kW (150 k) s manuálním šestikvaltem a pohonem předních kol, respektive o výkonu 150 kW (204 k) se sedmistupňovým DSG a pohonem předních nebo všech kol. Na našem trhu bude dostupné pouze nejsilnější TDI s oběma převodovkami a pohonem všech kol. Ceny startují na akčních 1 294 295 korunách za manuál a 1 355 947 korunách za DSG.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy