Fiat Talento vsadil na rozmanitost verzí, má se Transporter bát?

Fiat Talento chce zatopit především Volkswagenu T6. | foto: Fiat Professional

Středně velká dodávka Fiatu je historicky spjata se spoluprací mezi ním a koncernem PSA. První i druhé Scudo totiž dostalo sourozence se lvem nebo dvojitým šípem, pro třetí generaci je už ale partnerství minulostí. Italové se nově spojili s Renaultem a představili dvojče Renault Trafic. To už se navíc nejmenuje Scudo, ale Talento.

Že už jste jméno Talento někde slyšeli? Nepletete se! Fiat takto pojmenoval v devadesátých letech prodávanou variantu Ducata s krátkým rozvorem náprav. Je ale pravdou, že s tímto vozem nemá nové Talento vlastně nic společného. Druhý největší užitkový Fiat je totiž dvojčetem Renaultu Trafic, Opelu Vivaro a chystaného Nissanu NV300. Tuto skutečnost odhalíte hned při pohledu na přední část vozu. Fiat sice dostal svébytnou masku chladiče nebo nárazník s diodami denního svícení, přední světla se specifickým tvarem ale zůstala. Maska má mimochodem lamely v černé nebo metalické stříbrné, nárazník je nelakovaný, částečně v barvě karosérie nebo úplně v barvě karosérie. Celkový vzhled dotvářejí šestnáctipalcová ocelová kola s okrasnými kryty nebo sedmnáctipalcová litá kola.

Fiat Talento, na snímku ve verzi Combi, je dvojčetem Renaultu Trafic. | foto: Fiat Professional

Také interiér je věrnou kopií Renaultu, což poznáte nejen podle volantu, ale také středového panelu. Ten je zajímavý příplatkovým sedmipalcovým dotykovým displejem audiosystému a navigace, a též hlavicí řadicí páky na vyvýšeném středovém tunelu. Základem je však standardní rádio s Bluetooth a USB. Praktickou stránku reprezentují například odkládací prostory s celkovým objemem 90 litrů, paket Mobile Office s úložnými prostory pro papíry a další kancelářské potřeby nebo vnitřní zrcátko ViewPlus Mirror ve sluneční cloně, sledující rovněž mrtvý úhel. V nabídce budou celkem tři kombinace barev čalounění a palubní desky – černá Carbon, stříbrná Techno a hnědá Living.

Alfou a omegou každého užitkového modelu je variabilita jeho verzí. Na tomto poli by Talento nemělo mít problém, vždyť vedle klasického furgonu nabídne také poloosobní Crew Cab, osobní Combi a kabinu s prostorem pro nástavbu. Van, tedy nepraktičtější varianta, bude dostupný ve variantách L1H1 s délkou 4999 milimetrů, výškou 1971 milimetrů, rozvorem 3098 milimetrů a objemem nákladového prostoru 5,3 m3 (pojme 3 europalety), L2H1 s délkou 5399 milimetrů, výškou 1971 milimetrů, rozvorem 3498 milimetrů a objemem nákladového prostoru 6,0 m3, L1H2 s délkou 4999 milimetrů, výškou 2493 milimetrů, rozvorem 3098 milimetrů a objemem nákladového prostoru 7,2 m3 a L2H2 s délkou 5399 milimetrů, výškou 2490 milimetrů, rozvorem 3498 milimetrů a objemem nákladového prostoru 8,6 m3. Crew Cab s místem pro šest je kombinován pouze s nižší střechou, nákladový prostor kratší verze má 3,2 m3, delší potom 4,0 m3.

Dostupná bude i verze pro specifické nástavby. | foto: Fiat Professional

Verze s prostorem pro nástavbu má na délku 5248 milimetrů a rozvor s hodnotou 3498 milimetrů. Varianta Combi je dodávána v užitkovém provedení N1 pro pět nebo šest lidí i osobním provedení M1 pro pět až šest, respektive osm až devět cestujících. V obou případech platí, že rozměry karosérie odpovídají variantám L1H1 nebo L1H2, zvýšená střecha není k dispozici ani za příplatek. Zavazadelník má ve dvou řadách a s kratší délkou objem 3,2 m3, prodloužená délka znamená objem 4,0 m3. Pokud zvolíte tři řady sedadel, zůstane za nimi ještě 1,0 m3 prostoru pro zavazadla. Nosnost se podle motorizace a rozměrů pohybuje u Vanu mezi 1074 až 1249 kilogramy, u Crew Cabu mezi 971 až 1025 kilogramy a u Combi mezi 924 až 1111 kilogramy.

Pod kapotou Talenta bude výhradně naftová šestnáctistovka s jedním nebo dvěma turbodmychadly, plnící emisní normu Euro 6. Nejslabší MultiJet má 95 koní při 3500 ot./min a 260 Nm při 1500 ot./min, dostupný bude i v provedení EcoJet se systémem stop & start a regenerativním brzděním. Následuje MultiJet se 120 koňmi při 3500 ot./min a 300 Nm při 1500 ot./min. Vrcholné jednotky EcoJet se 125 koňmi při 3500 ot./min a 320 Nm při 1500 ot./min, respektive 145 koňmi při 3500 ot./min a 340 Nm při 1500 ot./min, mají dvojici turbodmychadel. Pro všechny motory je společný pohon předních kol přes šestistupňovou manuální převodovku, stejně jako standardní systém selektivní katalytické redukce a vstřikování AdBlue. Podvozek má nezávislé zavěšení MacPherson vpředu a torzní příčku vzadu, brzdy jsou na všech kolech kotoučové.

Klíčovou veličinou pro úspěch Talenta nicméně nebude jeho variabilita, ale porovnání s Volkswagenem Transporter. Ten platí za etalon segmentu, loni se navíc ukázal již v šesté generaci, která je z dodávek dost možná komfortem nejblíže osobním vozům. Výhodu oproti Fiatu představuje širší nabídka motorů i nabídka pohonu všech kol, respektive dvouspojkového automatu DSG. Ze zkušenosti se Scudem je ale téměř jisté, že porovnatelně výkonná jednotka bude v Transporteru dražší. Do souboje může hodně promluvit také trojice Citroën Jumpy, Peugeot Expert a Toyota ProAce, respektive Ford Transit Custom. O sourozencích Talenta nemluvě. Nabídka je tedy v segmentu opravdu široká, všechny modely jsou navíc relativně nové. Kdo bude úspěšnější tak ukáže až čas, variabilitou karosářských verzí je ale míč na straně hřiště italské novinky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy