Volkswagen Amarok omládl, jako první v segmentu má šestiválcový turbodiesel

Volkswagen Amarok dostal jako první v segmentu šestiválcový turbodiesel. | foto: Volkswagen

Jedním z lídrů na trhu s pickupy je Volkswagen Amarok, jemuž ale s přibývající konkurencí začal trochu docházet dech. Proto ho Němci podrobili omlazovací kůře, při níž došlo především na naftové šestiválce pod kapotou.

Rozbor modernizovaného Amaroku musíme začít pod kapotou, kam se nastěhoval třílitrový vidlicový šestiválec TDI hned ve třech výkonových variantách. Od 163 koní se přes 204 kobylek dostaneme až 224 plnokrevníkům, navíc podpořených 550 Nm točivého momentu, dostupných od 1500 ot./min. S motorem bude spojena manuální nebo automatická osmistupňová převodovka s delším posledním převodem pro šetření paliva. Nejsilnější model, který bude k dispozici nejdříve, si tak s automatem nárokuje jen 7,6 l/100 km.

Logo v masce chladiče prozrazuje přítomnost nového motoru. | foto: Volkswagen

V závislosti na výkonu motoru budou poháněna zadní nebo všechna kola. Pohon obou náprav je buď ve verzi s mechanickou převodovkou jako pohon zadních kol s připojitelnou přední nápravou, nebo v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou jako trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Evropská specifikace Amaroku se dále může těšit na řízení s posilovačem Servotronic, standardní multikolizní brzdu a v kombinaci s nejsilnějším šestiválcem také na 17palcové kotouče vpředu a 16palcové kotouče vzadu.

Design 5,25 metru dlouhého pickupu oživují nový přední nárazník, výraznější maska chladiče nebo jiná optika světel vpředu i vzadu. Při uvedení omlazené verze na trh navíc Volkswagen nabídne model s označením Aventura, odlišující se rámem za kabinou v barvě karosérie, bi-xenonovými světly s LED diodami denního svícení vpředu nebo 20palcovými koly. Ve výbavě se pak objevuje couvací kamera a zadní parkovací senzory.

Nákladový prostor má i nadále plochu 2,52 m2, což stačí například na jednu europaletu. Nosnost vozu je až jedna tuny, přívěs navíc může mít až 3,5 tuny. K dispozici jsou také různé rámy a kryty, ochranné povrchové úpravy nebo uzavřené nástavby. Do interiéru nás Volkswagen zatím nepustil, těšit se ale můžeme na novou přístrojovou desku a ergonomičtější sedadla.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy