Základem kopřivnického speciálu je plněpohonný podvozek s nezávislými výkyvnými a vzduchem odpruženými polonápravami, který do kabiny i ložného prostoru přenáší minimum vibrací. Vzhledem k materiálu, jež bude ve speciálním kontejneru převážen, byla tato vlastnost jedním z hlavních požadavků.
Samotný kontejner byl umístěn pomocí hákového nakladače Multilift, vedle něj je na ložné ploše také hydraulická ruka, pomáhající posádce při manipulaci s těžkými předměty i s nakládáním nebezpečných látek či předmětů. Autonomně navíc zajišťuje nakládku a vykládku kontejneru. Celý vůz je opatřen balistickou ochranou, odpovídající jeho účelu.
Kabina je určena čtyřem osobám, v zadní části je dodatečně namontováno pancéřování, které ale může být v případě nutnosti odstraněno. O pohon se stará vzduchem chlazený motor o výkonu 442 koní, na kola pak tuto sílu přenáší automatizovaná převodovka Tatra - Norgern a přídavná dvourychlostní převodovka.
Vedle pyrotechniků dostali podobné stroje i hasiči, u nichž budou sloužit jako logistická a evakuační vozidla, z pochopitelných důvodů jim ale chybí balistická ochrana.
Zdroj: Tatra, policie.cz