Český trh s novými auty v roce 2019 zaznamenal 4,4 procentní pokles. Bylo prodáno, přesněji z hlediska statistik zaregistrováno 249 915 nových aut, to je o 11 522 osobních vozidel méně než v předcházejícím roce 2018. Zároveň je to nejhorší prodejní výsledek od roku 2015.
PRODEJE DLE ZNAČEK v roce 2019
PRODEJE DLE TYPU v roce 2019
PRODEJE DLE OBCHODNÍ KATEGORIE v roce 2019
Důvodů pro pokles prodejů je více, český trh je především extrémně citlivý na ceny a zdražení vozidel v důsledku technického zlepšování motorů za účelem splnění nových emisních norem přineslo pokles prodeje nových aut již druhý rok po sobě.
Hlavními faktory způsobujícími tento pokles jsou:
1. ZDRAŽOVÁNÍ VOZIDEL
2. NEJISTOTA SPOTŘEBITELŮ VYVOLANÁ MEDIÁLNÍMI ÚTOKY NA DIESEL A CELKOVĚ SPALOVACÍ MOTORY
3. EKONOMY ZDŮRAZŇOVANÁ NASTUPUJÍCÍ HROZBA RECESE
V důsledku to znamená prodloužení životního cyklu stávajících vozidel u spotřebitele. Proč by pořizoval nové vozidlo, když nepřináší v porovnání s podstatně zvýšenou cenou odpovídající přidanou hodnotu z hlediska spotřebitele?
Zdroj: SDA