Vzhled nového BMW řady 5 se v médiích objevil nesčetněkrát a karosérie kombi z cesty vytyčené sedanem neschází. Oproti němu má v podstatě jen jiné tvarování zadní části a rovnější linii střechy, umožňující uložení 570 až 1700 litrů nákladu do zavazadlového prostoru. Jeho víko, vyrobené z hliníku, může být ovládáno bezdotykově, nechybí mu také samostatné otevírání okna. Pomoci praktičnosti má také o 120 kilogramů vyšší užitečná hmotnost, pohybující se nyní v rozmezí 720 až 730 kilo. Celkově novinka měří 4943 milimetrů na délku, 1868 milimetrů na šířku a 1498 milimetrů na výšku, mezi nápravami je k dispozici 2975 milimetrů.
Základem automobilu je stejná platforma jako v případě sedanu, na jejíž konstrukci byly využity hliník, vysokopevnostní ocel nebo hořčík. Kombík je tak celkově lehčí než předchůdce a vykazuje až o 11 procent nižší spotřebu paliva. Motory jsou v nabídce prozatím čtyři. Začíná se u naftového čtyřválce 520d o výkonu 140 kW (190 k), nad nímž stojí šestiválec 530d o výkonu 195 kW (265 k) s volitelným pohonem všech kol. Mezi benzíny je základem čtyřválec 530i o výkonu 185 kW (252 k), nad nímž najdeme šestiválec 540i xDrive s pohonem všech kol o výkonu 250 kW (340 k). Nejslabší turbodiesel přenáší sílu na kola pomocí šestistupňového manuálu a osmistupňový automat má jako příplatek, ostatní motory jej mají ve standardu. Podvozek „pětky“ Touring má ve standardu vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickým udržováním světlé výšky, za příplatek nechybí aktivní řízení, adaptivní tlumiče a stabilizátory nebo o 10 milimetrů snížený podvozek M.
Technické údaje
530i | 540i xDrive | 520d | 530d | |
Výkon: | 185 kW | 250 kW | 140 kW | 195 kW |
Toč. moment: | 350 Nm | 450 Nm | 400 Nm | 620 Nm |
Převodovka: | 8 AT | 8 AT | 6 MT/8 AT | 8 AT |
Zrychlení: | 6,5 s | 5,1 s | 8,0/7,8 s | 5,8/5,6 s |
Max. rychlost: | 250 km/h | 250 km/h | 230/225 km/h | 250 km/h |
Spotřeba: | 5,8 l | 7,3 l | 4,5/4,3 l | 4,7/5,3 l |
Rozměry: | 4943 x 1868 x 1498 mm | |||
Rozvor: | 2975 mm | |||
Kufr: | 570/1700 l |
Poznámka: Údaje za lomítkem u 520d patří automatu a u 530d pohonu všech kol.
Stejně jako zvnějšku nečekejte žádná překvapení ani uvnitř. Všemu dění dominuje displej s úhlopříčkou až 10,25 palce, infotainment pak lze ovládat nejen dotykem, ale také hlasem či gesty. Nejdůležitější informace promítá na přední sklo head up displej. Propojit vůz s chytrým telefonem umožňuje technologie BMW Connected, snadnější parkování pro změnu umožní klíč s displejem a dálkovým ovládáním. Mezi bezpečnostními prvky dominují varování před z boku přijíždějícími vozy, asistent pro změnu jízdního pruhu a udržení v jízdním pruhu s aktivní ochranou proti boční srážce či asistent pro vyhýbací manévry. Udržování nastavení rychlosti s funkcí Stop&Go dokáže na přání řidiče pracovat s daty o aktuálních rychlostních omezeních a regulovat rychlost jízdy podle nich. Premiéru si praktická varianta odbude v Ženevě, prodeje začnou v červnu.