MPV je definitivně přežitek. Z Opelu Meriva je tuctový crossover s francouzskou technikou

Opel Crossland X se stává nástupcem MPV Meriva. | foto: Opel

Ještě nedávno byla MPV v módě a každá automobilka měla v nabídce hned několik různých velikostí. Ta doba je ale pryč, dnes vládnou SUV, v něž se mění právě velkoprostorová vozidla. První vlaštovkou byl Peugeot 5008, dalším v řadě je Opel Meriva. Ten se v nové generace jmenuje Crossland X a stává se konkurentem Renaultu Captur.

Opel, v Británii Vauxhall, to s ofenzivou SUV a crossoverů (CUV) myslí vážně. Mokka X už dnes patří k nejúspěšnějším modelům značky, během letošního roku pak budou následovat Grandland X a Crossland X. Právě druhý jmenovaný, jehož oficiální premiéra se odehraje v Ženevě, se představuje v plné kráse. Nástupce Merivy je prvním modelem, těžícím ze spolupráce s francouzským PSA, pod kabátkem tak najdeme mechanické základy Peugeotu 2008 (a chystaného Citroënu C3 Picasso), jemuž je jinak novinka přímým konkurentem. Odpovídat Francouzům mají také motorizace, až na zmínku o benzínových i naftových motorech, respektive manuální a automatické převodovce, ale automobilka zatím mlčí.

Zadní partie svým ztvárněním nemusí sednout každému. | foto: Opel

Daleko to s délkou 4212 milimetrů, šířkou 1765 milimetrů a výškou 1590 milimetrů nemá Crossland X ani k sourozeneckému modelu Mokka X, na rozdíl od něj ale nabídne jen pohon předních kol a cílí primárně na rodiny. To se projevuje například v prostornějším interiéru – zadní lavice je posuvná v rozsahu 150 milimetrů, čímž se základní objem kufru pohybuje mezi 410 až 520 litry. Po sklopení sedadel poskočí hodnota na 1255 litrů. Velkoprostorové automobily připomíná i vyšší stavba karosérie, ve vybraných verzích ještě zdůrazněná kontrastním lakováním střechy. Po vzoru například nového Scénicu mají kola větší průměr, ke světu SUV pro změnu odkazuje plastové obložení podběhů kol a spodní části dveří.

Přední část se drží typických designových prvků značky, včetně velké masky chladiče nebo LED diod pro denní svícení ve tvaru šípu. Za příplatek budou dostupné například i adaptivní LED světlomety. Přechodu do zadní části asistuje chromovaná linka kolem oken, velice zajímavým prvkem je pak přímá návaznost bočního prosklení na skupinové světlomety. Ty jsou rozměrné a optikou kopírují hlavní reflektory. Svým ztvárněním pak zadní partie nemusí sednout každému, především nelakovaný nárazník se stříbrným středem (stejně jako vpředu) působní možná až příliš mohutně.

Kabina svým stylem kopíruje větší modely Astra nebo Insignia, někdejší přetlačítkovanou středovou konzoli tak nahrazuje dotyková obrazovka. Ta je výstupem infotainmentu IntelliLink ve verzi Radio 4.0 nebo Navi 5.0. V obou případech nechybí kompatibilita Apple CarPlay a Android Auto, dostupné jsou rovněž modul OnStar s WiFi připojením k internetu nebo bezdrátová nabíječka chytrých telefonů. Výhodou přechodu Merivy v Crossland X je vedle vnitřní prostoru i zvýšená pozice předních sedadel. Ta mohou být volitelně také ergonomická. Dalšími příplatkovými prvky jsou panoramatická střecha, head up displej nebo bezklíčkové startování a otevírání. Z bezpečnostních pomocníků jmenujme například 180stupňový kamerový systém, přednárazový systém s detekcí chodců a autonomním brzděním, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu nebo čtení dopravních značek s rychlostním omezením.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy