GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky. | foto: GMC

Ovládání převodového ústrojí má nejčastěji na starosti klasická páka nejrůznějšího tvaru. V poslední době se pak u automatů začal objevovat otočný ovladač, několikrát už jste se mohli setkat také s tlačítky. V obou případech ale bylo atypické řešení na místě páky, tudíž při ruce. Nové GMC Terrain ale přišlo s novým a dosti krkolomným umístěním voliče.

Než se ale pustím do samotného řešení, je třeba si novinku od amerického výrobce trochu představit. Jedná se o druhé pokračování populárního SUV, jehož se v první generaci od roku 2009 prodalo 700 tisíc kusů. Terrain zároveň také znamená novou kapitolu v designu všech modelů GMC, která bude evidentně více zakulacená než doposud. Také je na ní vidět částečná inspirace jinými výrobci, například provedení zadních C-sloupků není nepodobné takovému Nissanu Murano. Vedle nich pak GMC sází na větší masku chladiče nebo atypicky tvarovaná světla. Vpředu standardně s LED diodami pro denní svícení a u luxusní verze Denali rovněž full-LED technologií. K dispozici bude i paleta litých kol, čítající průměr 17, 18 nebo 19 palců.

Zadní sloupek lehce připomíná Nissan Murano. | foto: GMC

Tím se pomalu dostáváme ke kabině, jež na první pohled rozhodně zaujme čtyřramenným volantem nebo orámováním výdechů ventilace ve tvaru světlometů na obou koncích vozu. Multimediální systémem má úhlopříčku sedm nebo osm palců, rozhraní Apple CarPlay i Android Auto a modul OnStar s LTE připojením k internetu a WiFi hotspotem pro sedm přenosných zařízení. GMC rovněž sází na hliníkové dekory, měkčené plasty nebo aktivní potlačování hluku. Provedení Denali má pak specifické dekorační plochy, čalounění, navigaci, vyhřívaný volant a prémiové audio Bose.

Marně byste však hledali klasický volič převodovky na středovém tunelu, GMC totiž použilo tlačítka, které ale nepochopitelně umístilo na středovou konzoli do její spodní utopené části pod ovládání klimatizace. Toto řešení, pojmenované Electronic Precision Shift, aspiruje na možná nejblbější v celém automobilovém průmyslu. GMC jej sice vychvaluje za to, že uvolnilo prostor na středovém tunelu nejen pro držáky nápojů, uživatelsky ale tlačítka příliš radosti nepřinesou. Co už je přece jen lepší, to je prostnost vozu jako takového. Základní objem kufru je pak možné zvětšit sklopením zadních sedadel i místa spolujezdce, pod podlahou zavazadelníku je navíc ještě krytá schránka na drobnosti.

Pod kapotou už i v Americe sází na evropské motorizace, proto je highlightem nového GMC Terrain, stejně jako sesterského Chevroletu Equinox, turbodiesel o objemu 1.6 litru s výkonem 102 kW (139 k). Doplňovat jí budou přeplňované zážehové čtyřválce o objemu 1.5 a 2.0 litru s výkonem 127 kW (172 k), respektive 188 kW (255 k). Poháněna jsou standardně všechna kola (s možností odpojení zadní nápravy), u benzínových čtyřválců již zmíněnou automatickou převodovkou s devíti stupni. Chybět nebude ani volič jízdních režimů. Z asistenčních prvků lze vedle dnes již běžné sady bezpečnostních pomocníků vyzdvihnout upozornění na kontrolu zadních sedadel před opuštěním vozu a funkci Teen Driver, umožňující rodičům kontrolovat jízdní styl svých ratolestí. Do prodeje se novinka dostane v létě, v nabídce budou výbavové stupně SL, SLE, SLT a Denali.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy