Přinášíme další test zimních pneumatik. Kdo se stal vítězem v kategorii osmnáctek?

Zima je tady a s ní je potřeba přezout svoje auto | foto: ADAC

Zima je pomalu tady a na mnoha místech ČR je po ránu hlavně ve vyšších polohách kluzká vozovka. Ta je leckdy pokryta sněhovým popraškem, což znamená, že jen blázen by sem vjel na letním obutí. A právě proto přinášíme další test pneumatik, který se bude hodit všem, co obouvají na svém voze pneumatiky s rozměrem 235/40 R18 nebo 245/40 R18.

Především Goodyear, Dunlop a Continental patří mezi špičkové výrobce, na čemž se shodly nezávisle na sobě německé magazíny AutoMotorSport a Sportscars. Vyznáváte sportovnější jízdu, nebo máte v garáži luxusní sedan? V tom případě vám musejí nové testy 18palcových zimních pneumatik udělat velkou radost. Ty vám totiž narovinu prozradí, které pneumatiky jsou na zimní období nejlepší.

Continental ContiWinterContact TS 850 P

Tato pneumatika si odnesla celkově první místo v rozměru 235/40 R18 v testu deníku AutoMotorSport a druhé místo v testu pro rozměr 245/40 R18 od Sportscars. Jedná se o pneumatiku, která je výjimečně vyrovnaná a podává ve všech disciplínách skvělé výsledky.

Continental Wintercontact TS 850P | foto: AutoMotorSport

Co je pro české řidiče nejdůležitější – z porovnání obou magazínů vychází jako nejlepší v chování na mokrém povrchu. K tomu přidává spolehlivý záběr na sněhu a na suchém asfaltu. Pokud bychom měli hledat drobné nedostatky, našli bychom je v zanedbatelné míře v odolnosti vůči aquaplaningu nebo v jízdním komfortu. S tím ale musí řidiči na 18palcových pneu počítat. Cena se pohybuje na úrovni 4 470 Kč (rozměr 235/40 R18), případně 4 200 Kč za rozměr 245/40 R18.

Goodyear UltraGrip Performance Gen-1

Druhé místo si odnesla tato pneumatika v rozměru 235/40 R18, naopak vítězství získala v rozměru 245/40 R18. I tento plášť zdobí absolutní vyrovnanost výkonů. Potvrzuje se, že pokud chce pneumatika uspět v testech, není nejdůležitější vyhrát každou disciplínu. Nesmí však v žádné propadnout.

Goodyear Ultragrip Performance Gen 1 | foto: AutoMotorSport

 

UltraGrip v testech ukazoval výborné jízdní vlastnosti na suché vozovce a byl nejlepší také v chování na sněhu a náledí. Některým řidičům může vadit mírně zvýšený hluk v porovnání s jinými prémiovými pneumatikami. Ceny se na internetu pohybují v rozmezí od 4 040 Kč za rozměr  245/40 R18 do 4 440 Kč za rozměr 235/40 R18.

Dunlop Winter Sport 5

Tento dezén obsadil shodně bronzovou příčku v obou zmiňovaných testech. I přes celkové třetí místo se pyšní nejkratší brzdnou dráhou bez ohledu na povrch, stejně jako výbornou ovladatelností. Testovací jezdce potěšilo příjemně sportovní chování na sněhu a čitelné chování při náhlé změně směru.

Dunlop Winter Sport 5 | foto: AutoMotorSport

Co se nedostatků týče, mohli bychom je najít v trakci na sněhu a ve vyšším valivém odporu, který většinou bývá daní za dobrou přilnavost, tedy kratší brzdnou dráhu. Ztráty na vítěze jsou však v obou testech minimální. Pneumatiku Dunlop Winter Sport můžete zakoupit na internetu za částku 4 100 Kč v rozměru 245/40 R18, popřípadě až za 4 420 Kč v rozměru 235/40 R18.

Co nejdál od asijských plášťů a Vredesteinu

Stejně jako oba testy měly shodné vítěze, mají i shodného poraženého. Tím je pneumatika Vredestein Wintrac Xtreme S. Deník Sportscars tento dezén odsoudil na předposlední a AutoMotorSport dokonce na poslední místo.

Pneumatika totiž neobstála v odolnosti vůči aquaplaningu, zároveň se chovala nejistě během zatáčení a v bočním vedení. Nepotěšily ani dlouhé brzdné dráhy.  Předposlední místo v rozměru 235/40 R18 obsadil výrobce asijský GT Radial s dezénem Champiro WinterPro HP a beznadějné dno v testu 245/40 R18 získala indonéská Accelera X-Grip. Všem zmíněným pneumatikám je proto lepší se při nákupu vyhnout.

I tyto dva testy potvrzují, že dlouholetý vývoj zkrátka není možné jen tak nahradit a nejbezpečnější volbou jsou bez výjimky prověřené značky. I český trh je v současnosti doslova zaplavován novými a neznámými značkami, které se díky své ne/kvalitě ani nedostanou do řádných testů. Řidiči by proto měli zvážit nejen nákup špatně hodnocených, ale především netestovaných pneumatik.

Pozn.: Uvedené rozměry najdete například na vozech Audi A5/A6/TT, BMW řady 4 a 5, Mercedes-Benz CLS, Volkswagen Passat CC, Subaru Impreza nebo Škoda Superb II. a III. generace

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy