Škoda Octavia s faceliftem úplně změnila identitu. Stává se Mercedesem pro chudé

Škoda Octavia připomíná po modernizaci starší Mercedes-Benz třídy E. | foto: Škoda Auto

Modely koncernu Volkswagen, patřící do nižší střední třídy, prochází již nějakou dobu postupnými modernizacemi. První bylo Audi A3 a přes Seat Leon se kolotoč dostal až ke Škodě Octavia a Volkswagenu Golf. A zatímco Němec vizuálně příliš změn nedostane, u tuzemského zástupce přichází ke slovu úplná změna identity.

Třetí vydání Octavie se na trhu pohybuje již třetím rokem, stále si ale udržuje pozici bestselleru značky u nás i v zahraničí. Přesto si designéři řekli, že je potřeba udělat radikální řez, který se určitě nebude líbit každému. Stačí si vzpomenout na facelift druhé generace, označovaný škarohlídy za čínský. To v tomto případě nehrozí, naopak nevyhnutelná je záměna s Mercedesem. Octavia se nově pochlubí dvojitými předními světly po vzoru generace s kódovým označením W212. Ve spodní části nechybí proužek LED diod pro denní svícení, mezi příplatky se poprvé objeví také technologie full-LED. Po vzoru Superbu došlo k úpravě masky chladiče, naopak nasávací otvor v předním nárazníku připomíná Kodiaq. Vzadu je změn o poznání méně, skupinové svítilny si zachovávají tvar písmene C, mají však novou LED diodovou optiku. Měnil se rovněž design litých 16- až 18palcových kol.

Dominantou kabiny se u nejvyšších stupňů výbavy stane 9,2palcový dotykový displej ve skleněném designu s dotykovými tlačítky, patřící multimediálního systému Columbus s navigací. Ten dostane rovněž LTE připojení k internetu, WiFi hotspot nebo specifické aplikace. Podporována budou rozharní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink, po vzoru Kodiaqu dojde na služby Škoda Connect. Nižší linie se pak mohou těšit na obrazovky s menší úhlopříčkou, náležící systémům Swing, Bolero nebo Amundsen. Spolu s větší obrazovkou jdou ruku v ruce kvalitnější plasty a přepracovaná středová konzole se zredukovaným počtem tlačítek. Dojde i na upravený volant (volitelně s vyhříváním) a přepracovaný přístrojový panel, vše ve stylu Kodiaqu a Superbu, respektive bezdrátovou nabíječku a ambientní osvětlení v deseti barvách. Ač se to zdá téměř nemožné, bude uvnitř ještě více místa. Pro nohy zadních cestujících přibylo 73 milimetrů! Kufr liftbacku pak v základu pojme 590 litrů, kombi s možností elektrického víka je o 20 litrů objemnější. A když už je řeč o praktičnosti, na zadní straně předních sedadel s objeví sklápěcí stolky, držáky nápojů usnadní otevírání PET lahví a v kufru kombi bude vyjímatelná baterka.

Pod kapotou se alespoň na začátku prodeje nedají očekávat žádné změny, vše tedy odstartuje u dvanáctistovky TSI o výkonu 63 kW (84 k) a skončí u 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k). Chybět nebude pochopitelně litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k). Naftová paleta, tvořená 1.6 a 2.0 TDI, sahá od 66 kW (90 k) až po 135 kW (184 k). Zachována zůstane i verze 1.4 TSI G-TEC na CNG o výkonu 81 kW (110 k). Až na 1.2 TSI a základní 1.6 TDI je všechny jednotky možné zkombinovat s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. 1.8 TSI a 2.0 TDI pak k tomu přidávají ještě možnost připlatit si za pohon všech kol (TDI o výkonu 184 koní jej má standardně). Novinkou jsou adaptivní tlumiče s režimy Normal, Comfort a Sport. Další změny se objeví v paletě bezpečnostních asistentů, nově obsahující třeba přednárazový systém s detekcí chodců, nouzové volání v případě nehody, sledování mrtvého úhlu, asistent pro jízdu s přívěsem, varování při opuštění jízdního pruhu nebo monitorování dopravy za vozidlem při couvání. Vítaným zdokonalením prošel parkovací asistent. Objednávky na omlazenou Octavii bude možné skládat od konce roku, první vozy se fyzicky objeví počátkem toho příštího. Německý AutoBild odhaduje základní cenu na asi 17 000 euro (cca 459 000 korun).

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy