Nejvýkonnější třída E je na světě. Je německy precizní, ale bez překvapení

Mercedes-AMG E 63 S je nejvýkonnější třídou E v historii. | foto: Mercedes-AMG

Před týdnem jsme se ptali, jestli svět potřebuje ve společnosti BMW M550i xDrive vůbec vrcholné provedení M5. Došli jsme k závěru, že ano, a to stejné se dá vztáhnout také na Mercedes. Jeho třída E ve verzi AMG 43 je dostatečně rychlá i silná, teprve provedení AMG E 63 a E 63 S jsou ale tou správnou špičkou v nabídce.

S přídomkem historicky nejsilnější třída E vyráží do boje především s mnichovskou a ingolstadtskou konkurencí nové vydání Mercedesu-AMG E 63 a E 63 S. V jeho útrobách čekejte dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec o výkonu 420 kW (571 k) mezi 5750 - 6500 ot./min s točivým momentem 750 Nm mezi 2250 - 5000 ot./min, respektive o výkonu 450 kW (612 k) mezi 5750 – 6500 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 2500 – 4500 ot./min. Nová pohonná jednotka dostala mimo jiné optimalizované chlazení a sání vzduchu, piezo vstřikovače, funkci stop & start nebo vypínání až poloviny válců. Obě verze mají standardní devítistupňový automat AMG Speedshift, přenášející sílu na všechna čtyři kola v kombinaci se zadním uzamykatelným diferenciálem (E 63 mechanickým a E 63 S elektronickým).

Technické údaje

  AMG E 63 AMG E 63 S
Výkon: 420 kW 450 kW
Toč. moment: 750 Nm 850 Nm
Převodovka: 9 AT 9 AT
Pohon: 4Matic+ 4Matic+
Zrychlení: 3,5 s 3,4 s
Max. rychlost: 250/300 km/h 250/300 km/h
Spotřeba: 9,2 l/100 km 9,2 l/100 km
Pohot. hmotnost: 1875 kg 1880 kg

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro balíček AMG Driver's.

Systém 4Matic+ se dokáže v režimu Race (dále dojde k deaktivaci ESP a přechodu na manuální řazení) u AMG E 63 S chovat jako klasická zadokolka, v případně potřeby ale elektronika v mžiku připojí i přední nápravu a vytvoří tak pohon všech kol. Jak již bylo naznačeno, součástí pohonného ústrojí je volič jízdních režimů Dynamic Select. Ten pracuje v režimech Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG E 63 S doplněné ještě již zmíněným módem Race. Zajímavostí je funkce Racestart, dostupná v režimech Sport, Sport Plus a Race, u níž se elektronika postará o dokonalý „odpich“: Obě varianty mají specifický sportovní AMG podvozek, jenž vychází z vícekomorového vzduchového podvozku Air Body Control. K dispozici budou rovněž tříkomorové vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče. Hrátky na okruhu ještě podporují třístupňové ESP, s možností jeho úplné deaktivace, a brzdy o průměru 360, respektive 390 milimetrů. Dostupné budou i karbon-keramické kotouče o průměru 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.

Vnější design determinují nová kapota a o 17 milimetrů vytažené blatníky, v nichž se schovávají 19palcová kola u E 63 a 20palcová kola u E 63 S. Mimo to se designéři a technici zaměřili rovněž na aerodynamiku, což se projevuje třeba designem předního nárazníku s výraznými nasávacími otvory nebo difuzorem se dvěma velkými koncovkami výfuku. Víko kufru je zakončeno decentním spoilerem v barvě karosérie, zatímco na druhé straně je nová maska chladiče s jedinou dvojitou lamelou. V kabině nechybí sportovní sedačky (k dispozici budou i místa s integrovanými hlavovými opěrkami), především se ale připravte na moře luxusu. U standardního modelu jsou kůží Nappa a mikrovláknem čalouněna sedadla, E 63 S přidává useň i na volantu nebo palubní desce. Úprav se dočkal i přístrojový panel, novinkou je funkce Racetimer, zaznamenávající okruhové časy. Aplikace AMG Track Pack pak umí jízdu analyzovat nebo pomocí GoPro kamer i nahrávat a šířit dál po internetu. Z běžného modelu nemůže chybět částečně autonomní řízení, jako u každého jiného AMG pak bude k dispozici větší množství individualizace a „vítací“ verze Edition 1. Premiéra se uskuteční na výstavě v Los Angeles začátkem listopadu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy