Už i UAZ kašle na tradice. Patriot přišel o více než sedmdesát let starý prvek

UAZ Patriot přišel o jeden důležitý prvek, modernizace ale přidala i na komfortu. | foto: UAZ

Současná nabídka UAZu je ze dvou třetin tvořena modely, pamatujícími alespoň v základech ještě notnou část minulého století. A ostatně ani nejmodernější Patriot ze začátku nepatřil k tomu, co by se dalo označit za SUV západního střihu. Postupem času a několika modernizacemi však také on pomalu začal podléhat módním trendům, nejnověji se projevující absencí pro ruskou automobilku dlouho neodmyslitelného prvku.

Rok 2005 byl prvním, v němž spatřil světlo světa UAZ Patriot, další z nefalšovaných off-roadů ruské automobilky, avšak zabalený do notně modernějšího kabátku než v případě legendárního Hunteru. Postupem času a několika facelifty ale i Patriot „vyměkl“, do jeho výbavy se tak nastěhovaly třeba LED diody pro denní svícení nebo multimediální systém. V základu to byl ale pořád stejný off-road s ocelovým rámem nebo dvěma nádržemi, typickým to prvkem pro všechny vozy UAZ a před tím GAZ již od typu 67. Jenomže právě o druhou nádrž Patriot při poslední modernizaci přišel, nyní tak ve svých útrobách převeze maximálně 68 litrů paliva. To je při spotřebě asi 11,5 l/100 km relativně malé číslo, svět navíc přišel o možná méně známou, přesto dlouhotrvající tradici.

Komplexní omlazovací kúra ale přinesla i řadu zajímavých prvků, výrazně zlepšující komfort posádky. Úplně nová je palubní deska, pořád sice vyrobená z černých lesklých a tvrdých plastů, avšak s výrazně lepší ergonomií. Tu zajišťuje mimo jiné také sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s navigací (mapy Běloruska, Ruska, Kazachstánu a Ukrajiny) a couvací kamerou mezi výdechy ventilace. Podobně jako u Škody Kodiaq je tak obraz přenášen přímo do zorného pole řidiče. Spolu s displejem se změnila také nižší část středové konzole, obsahující nová tlačítka a otočné ovladače, respektive odkládací prostor například na mobil. Tříramenný multifunkční volant se stříbrným dekorem, podélným i výškovým nastavováním a volitelným vyhříváním konečně pochází z tohoto století, čitelnější jsou také budíky. Vedle toho může zákazník sáhnout po koženém čalounění sedadel, volantu a hlavice řadicí páky.

Kabina je nyní hodnotnější i komfortnější. | foto: UAZ

Výbava vedle infotainmentu nově může obsahovat i tempomat s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizaci nebo přední i zadní parkovací senzory. Již od základního stupně výbavy jsou standardem přední airbagy, ABS a přední bezpečnostní pásy s předpínači, třetí linie Privilegium přidává ESP, kontrolu trakce, rozdělování brzdné síly, brzdový asistent, pomocníka při rozjezdu do kopce a režim Off-road. Celková kapacita interiéru zůstala na pěti osobách a 650, respektive 2415 litrech zavazadlového prostoru, na podlaze mezi zadními sedadly je však kvůli novému palivovému čerpadlu lehce zvýšené místo. Významně se zlepšila zvuková izolace a pasivní bezpečnost se zesílenými A-sloupky a rámem. Již by se tedy nemělo opakovat fiasko z před šesti let, kdy nezávislý nárazový test poukázal na špatnou konstrukci vozu, kvůli níž je řidič při nehodě vystaven vysokému riziku vážného zranění nebo dokonce úmrtí.

Design vozu se od poslední modernizace příliš neproměnil, UAZ přesto upozorňuje na novou masku chladiče s větším logem značky a chromovanými prvky. Zachována zůstala světla s LED diodami pro denní svícení, diody mají nově také blikače v zrcátkách a třetí brzdové světlo. Vzadu se objevují reflektory s modernější grafikou a kryt rezervního kola se stříbrným nápisem „Patriot“. Nabídku dotváří sedm laků karosérie a kola – ocelová se šestnácti palci a litá se šestnácti nebo osmnácti palci. Terénní schopnosti neutrpěly ani modernizací, to znamená světlou výšku 210 milimetrů, přední nájezdová úhel 35 stupňů a zadní nájezdový úhel 30 stupňů. Novinkou je možnost připlatit si 29 000 rublů (cca 11 430 korun) za uzamykatelný zadní diferenciál Eaton, aktivovaný stiskem tlačítka na středovém tunelu v místě, kde dříve bývalo přepínání mezi nádržemi. Pod kapotou zůstává už pouze benzínový čtyřválec ZMZ o objemu 2.7 litru s výkonem 99 kW (134 k) a točivým momentem 217 Nm, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Naftový čtyřválec ZMZ o objemu 2.2 litru byl z nabídky vyřazen z důvodu jeho nákladné transformace na emisní normu Euro 5.

Ceník obsahuje celkem čtyři výbavové stupně – Standard, Komfort, Privilegium a Styl. Základní cena vozu je 809 000 rublů (cca 319 000 korun), nejvyšší stupeň vychází na 1 030 000 rublů (cca 406 000 korun).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy