Eso nebo spodek? BMW ukázalo Concept X2, vypadá snad až příliš čínsky

BMW Concept X2 ukazuje další přírůstek do rodiny SUV. | foto: BMW

BMW se postupně mění. Zadokolkovou řadu 1 už v Číně pomalu nahrazuje její sestřička s pohonem předních kol, což s železnou jistotou čeká za pár let i Evropu. Ostatně, jako důkaz tu máme řadu 2 Active Tourer nebo základní X1. A právě nejmenší SUV dostane již brzy sourozence s mnohem dynamičtějším designem a označením X2.

X3 a X4 jsou přímí sourozenci, a zatímco první je klasickým SUV, druhý kombinuje SUV a kupé. Čekáte, že X1 a X2 budou vlastně tím stejným, jen v menším vydání? Podle posledních indicií to úplně platit nebude. BMW Concept X2 sice kupé v některých ohledech připomíná, klasickým produktem křížení těchto dvou segmentů ale není. Z profilu vůz asi ze všeho nejvíc připomíná trochu zvednutý a plasty chráněný hatchback. Do série se to ale nakonec může změnit. Vpředu naštěstí zůstávají charakteristické ledvinky, bez nich si nové auto z Bavorska snad ani neumíme představit. Zajímavostí je, že laserová přední světla se šestiúhelníkovou optikou, která má uprostřed modré X, jsou posazen výše než ledvinky.

Nárazník je tvarován hodně výrazně a podtrhuje (údajný) dynamický charakter vozu. Za povedené se dají označit především boční nasávací otvory. Čelní sklo je hodně zkosené a navazuje přímo na panoramatickou střechu. O profilu vozu již byla částečně řeč, sluší se ale doplnit zajímavý kontrast mezi červeným lakem karosérie a šedým obložením podběhů a prahů. Rozhodně nejvýraznějším prvkem jsou 21palcová kola ve dvoubarevném provedení s terénními pneumatiky. Jako jeden z mála současných konceptů si X2 zachovala klasická zpětná zrcátka, marně byste ale hledali kliky dveří. Naopak zvedající se linie oken s typickým zalomením v zadním bočním segmentu nechybí.

Zadní partie opticky rozšiřují lampy s trojdimenzionálním efektem. Malé sklo plynule předchází ve střešní spoiler, což vypadá docela nezvykle. Stejně jako blatníky je i spodní části nárazníku se dvěma rozměrnými koncovkami výfuku oděna do šedivého odstínu. Sériová verze vozu se objeví nejdříve za dvanáct měsíců, již z výše zmíněné příbuznosti s X1 je tak jasné, že poháněna budou v základních verzích pouze přední kola. Samozřejmostí jsou přeplňované motory. Vnější vzhled by si měl zachovat některé atributy konceptu, na druhou stranu by se linky ještě trochu poevropštit. Na první pohled nám totiž Concept X2 připomíná některé modely například z čínské produkce.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy