Patriot i Compass se ve svém prvním vydání ukázaly společně v roce 2007 na autosalonu v Detroitu. Základem obou modelů se stala platforma společná s Dodgem Caliber nebo Mitsubishi Lancer, navíc to bylo v době, kdy měl zrovna samostatný koncern Chrysler docela velké problémy s kvalitou. To se odrazilo především na interiéru, zákazníci ale zrovna nechválili ani jízdní vlastnosti, tím spíše v terénu. Compass se tak už po třech letech dočkal výrazné omlazovací kúry, Patriot si vystačil s menšími facelifty. Letos výroba obou modelů skončí a nahradí je jediné SUV opět s označením Compass. To se představilo možná trochu netradičně v Brazílii při zahájení produkce nového závodu ve městě Goiânia.
Základem 4,42 metru dlouhého, 1,82 metru širokého a 1,65 metru vysokého SUV s rozvorem o délce 2,65 metru je prodloužená platforma menšího modelu Renegade. Ten novinka připomíná také vizuálně, především při pohledu na vyšší stavbu karosérie, hranaté blatníky nebo řešení nárazníků. Světlomety, vpředu i vzadu s LED diodami, pro změnu odkazují na větší Grand Cherokee. Zajímavým prvkem je vizuální propojení předních světel s maskou chladiče. Charakteristická je zvedající se linie bočních oken, doplněná ve vrchní části o stříbrnou linku, táhnoucí se až pod zadní okno. Jak je vidět ze zveřejněných snímků, v nabídce najdeme několik designů litých kol a také dvoubarevné provedení s černě lakovanou střechou.
Interiér je oproti předchůdci jako vstupem do úplně jiné dimenze. Už z fotografií lze poznat kvalitnější materiály, vzhlede palubní desky je inspirován větším modelem Cherokee. V praxi to u většiny výbav znamená 8,4palcovou obrazovku multimediálního systémů UConnect s navigací a couvací kamerou na vrcholku středové konzole, ohraničenou výdechy ventilace a černým lesklým rámečkem. Níže jsou ovladače ventilace a klimatizace, nechybí ani USB port. Mezi budíky je TFT displej palubního počítače, který může být barevný s úhlopříčkou až sedm palců. Z dalších výbavových prvků jmenujme například elektrické nastavování předních sedadel, polokožené nebo kožené čalounění či až sedm airbagů. Celkem se do vozu poskládá pětice cestujících, kufr pojme 410 litrů zavazadel.
V útrobách brazilské verze najdeme dvoulitrový zážehový čtyřválec Tigershark se spalováním etanolu, výkonem 122 kW (166 k) a točivým momentem 201 Nm nebo dvoulitrový naftový čtyřválec MultiJet o výkonu 125 kW (170 k) s točivým momentem 350 Nm. Benzínový motor má přes šestistupňový automat poháněná přední kola, naftový čtyřválec dostal devítistupňovou automatickou skříň a pohon všech kol Jeep Active Drive Low. Ten se dodává v kombinaci s voličem Selec-Terrain, obsahující režimy Mud, Snow, Sand a Rock. Poslední mód je určen pro provedení Trailhawk, chlubící se dále o 2 centimetry vyšší světlou výškou, celoročními pneumatikami, ochrannými deskami podvozku, tažnými oky v nárazníku nebo matným lakem kapoty, která tak neoslňuje řidiče.
Pro benzínový motor jsou k dispozici výbavové stupně Sport, Longitude a Limited, ceny startují na částce 99 990 realů (cca 740 000 korun). Turbodiesel bude dostupný jako Longitude a Trailhawk za ceny od 132 990 realů (cca 985 000 korun). Do USA přijede nový Compass v listopadu na výstavu do LA, Evropa se dočká pravděpodobně v Ženevě příštího roku. Očekávat se oproti brazilské verzi dají jiné motory i bohatší bezpečnostní výbava. Na tomto poli je nicméně Jeep průkopníkem i v zemi fotbalu a samby, protože jako první tam vyráběné auto dostane Compass adaptivní tempomat, varování při změně jízdního pruhu, přednárazový systém a automatická dálková světla.