Juniorská Giulia Q umí být hodně rychlá, Veloce ale nabídne i diesel a pohon všech kol

Alfa Romeo představuje sportovnější Giuliu Veloce. | foto: Alfa Romeo

Očekávalo se Stelvio, to však přijede až do Los Angeles. Kdo tak zavítá na pařížský stánek Alfy Romeo, budou mu muset stačit dvě nové verze sedanu Giulia. Zajímavějším kouskem je provedení Veloce, vracející mimo jiné také označení Q4. Juniorské Quadrifoglio ale dokáže zaujmout i jinak.

Mezi standardními verzemi Giulie a vrcholným provedením Quadrifoglio zatím zeje docela velká mezera. Během několika měsíců ji však zacelí provedení Veloce, odkazující na ty nejlepší tradice Alfy Romeo. Vždyť první Giulietta s tímto označením, znamenajícím v překladu rychlý, se objevila již v roce 1956. Design karosérie zaujme na první pohled, především ale díky křivkám standardní Giulie. Sportovnější naturel určují jen kosmeticky upravené nárazníky, vzadu navíc s difuzorem a dvojicí koncovek výfuku. Orámování bočních oken má černou barvu a ladí tak mimo jiné s novým modrým lakem Misano, Za příplatek budou dostupná 19palcová kola s pěti paprsky.

Kabina se pyšní sportovními sedadly, čalouněnými černou kůží, doplněnými o sportovní volant a hliníkové dekory ve dveřních nebo na palubní desce. Výbava obsahuje infotainment se 6,5palcovým displejem, dvouzónovou klimatizaci, volič Alfa DNA a samozřejmě všechny důležité bezpečnostní prvky. Hlavní novinku však ukrývá prostor pod kapotou, kam zamířil dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. Motor kombinuje přeplňování s přímým vstřikováním, má ale třeba také elektrohydraulický systém aktivace ventilů. K dispozici bude i naftový čtyřválec 2.2 MultiJet o výkonu 155 kW (210 k) s točivým momentem 470 Nm. U něj se jedná o historicky první diesel Alfy, vyrobený kompletně z hliníku.

V obou případech se o přenos výkonu na kola stará osmistupňová automatická převodovka, poháněna už ale nebude pouze zadní náprava. S modelem Veloce se totiž vrací označení Q4, patřící samozřejmě pohonu všech kol. Ten přidává k hmotnosti auta 60 kilogramů, za normálních podmínek se pak chová jako klasická zadokolka. V případě zhoršených podmínek přenese systém až 60 procent síly na přední kola.

Na úplně opačném konci než Veloce stojí úsporná Giulia Advanced Efficiency (zkráceně AE) s naftovým čtyřválcem 2.2 MultiJet o výkonu 132 kW (180 k), osmistupňovým automatem a průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km. Úspory bylo dosaženo mimo jiné instalací nízkotlakého EGR ventilu, účinnějšího chlazení a úpravou převodových stupňů automatické převodovky. Celkově pak vůz sedí o 5 milimetrů blíže vozovce, čímž klesl odpor vzduchu na cx = 0,23. Speciálně pro tento model budou dodávána 16palcová kola s pneumatikami s nízkým valivým odporem. Pro zajímavost lze také uvést, že maximální rychlost vozu je 230 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 7,2 sekundy. Ceny obou nových verzí Alfa zatím nezveřejnila.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy