Opel Karl je nejmenším a také nejdostupnějším vozidlem německého výrobce, který ale v Česku nekoupíte. Už předchozí Agila u nás příliš „nefrčela“, takže se vlastně importérovi není co divit. Karl je přitom docela pohledný a na svou třídu také prostorný. Nyní navíc přichází ve variantě Rocks, která už u Adama značila přítomnost terénního vzezření. To odhalíte prakticky ihned prostřednictvím plastového obložení spodní části karosérie, narušené pouze stříbrnými středy nárazníků a prahů. Podběhy mají jen velice lehkou ochranu, za to jsou vyplněny specifickými 15palcovými koly v dvoubarevném provedení. Střechu pro změnu zdobí střešní ližiny, což mimo jiné také zvyšuje praktičnost vozu. A nyní to nejdůležitější, světlá výška se zvedla o poměrně výrazných 18 milimetrů, vyjet tak můžete i na nezpevněnou cestu.
Ze standardního modelu zůstala zachována vyšší pozice sedadel (jeden z důvodů, proč si lidé kupují vozy SUV) i prostornost kabiny. Ta s pěti dveřmi ubytuje pět cestujících, do kufru pak se složenými sedačkami (opěradla dělená v poměru 40:60) naložíte až po střechu 1013 litrů zavazadel. Od klasického Karla se Rocks v interiéru odlišuje látkovým čalouněním Favo, připomínající svým designem včelí plástev. Prahy jsou opatřeny specifickými lištami a kolem standardního rádia R 300 nebo infotainmentu IntelliLink 4.0 je lesklý černý rámeček. Druhý jmenovaný disponuje rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, volitelně je pak možné upgradovat jej na verzi Navi se zabudovanou navigací. Ve výbavě pak nechybí ani modul OnStar.
Co je pod kapotou zatím Opel tají, dá se však předpokládat přítomnost litrového tříválce o výkonu 55 kW (75 k) s točivým momentem 95 Nm ze standardního modelu. Pohon všech kol nečekejte, přední kola tak bude roztáčet pětistupňová manuální případně pětistupňová robotizovaná převodovka. Paleta bezpečnostních asistentů obsahuje stejné prvky jako u klasického modelu, zvolit tak můžete parkovací asistent, tempomat s omezovačem rychlosti nebo do města určený režim City posilovače řízení. Premiéru si Karl Rocks odbude za pár týdnů v Paříži, do prodeje zamíří pravděpodobně před koncem roku.