Peugeot 5008 se nově postaví Kodiaqu. S jakými zbraněmi?

Peugeot 5008 se ve druhé generaci proměnil v SUV. | foto: Peugeot

Včera byla řeč o ofenzivě Peugeotu v segmentu SUV, s výhradně čínským modelem 4008 ale rozhodně neskončila. V rukávu má totiž lev ještě model 5008, který ve své první generaci býval MPV. Ta druhá se nicméně proměnila v konkurenta Škody Kodiaq, to znamená sedmimístné SUV.

Měnit MPV na SUV má do budoucna v plánu více značek. Třeba takový Renault sice nějakou úroveň „velkoprostorovosti“ u Scénicu a Espacu zachoval, vzhledem se ale blíží právě třetímu nejpopulárnějšímu segmentu v Evropě. Dalším na řadě je Peugeot, který z 5008 udělal velké SUV. Důvody jsou jasné, jednak popularita takových aut, a jednak také globální zaměření nového modelu. Zatímco MPV jsou víceméně evropskou kategorií, SUV najdete všude na světě. Podobně jako 3008 má i 5008 pod karosérií modulární platformu EMP2. V tomto případě byla ale natažena na 4641 milimetrů do délky, 1844 milimetrů do šířky a 1646 milimetrů do výšky. Opravdový trumf ale přichází až s 2,84 metry mezi nápravami, což je hodnota větší než u Škody Kodiaq. Celkem logicky tak má mít novinka nejprostornější interiér mezi všemi C-SUV.

Rozvor Peugeotu 5008 má hodnotu 2,84 metru. | foto: Peugeot

Ze světa MPV přichází hrátky s variabilitou. Druhá i třetí řada je tvořena samostatnými sedadly, v prostřední řadě jsou potom tři stejně široká místa. Jejich výhodou je samostatně nastavovatelná délka nebo možnost nastavit opěradlo do jedné z pěti poloh. Na všech třech místech jsou úchyty sedaček Isofix. Třetí řada sedadel je volitelná, nástup na ní usnadňuje jednoduché sklápění dvou bočních míst ve druhé řadě. Kufr, přístupný i přes elektrické víko s hands-free ovládáním, má v základu 780 litrů, všech pět zadních sedadle lze ale sklopit do podlahy, popřípadě zcela vyjmout (jedno váží jen 11 kilogramů) a navýšit tak objem pro náklad. I když Peugeot údaje se složenými sedadly neuvádí, každé vyjmuté místo znamená 39 litrů navíc. Další praktickou vychytávkou je možnost složení předního opěradla do podoby stolku a možnost převážet až 3,2 metru dlouhé předměty. Úložné prostory napříč interiérem přidávají dalších 38 litrů, k dispozici budou i háčky, držáky nápojů nebo stolečky pro zadní cestující.

Vzhled karosérie byl výrazně inspirován menší 3008, na rozdíl od ní je ale střecha v zádní částí více rovná, což zvětšuje prostor pro hlavy cestujících. Přední části dominují dlouhá kapota, maska s chromovanými křidélky a vykrojené světlomety. Ta mohou být vybaveny full-LED technologií, která je doplněna o chromovanou šachovnicovou masku chladiče a specifické provedení předního nárazníku. Z profilu zaujmou zvedající se linie oken a výrazné blatníky, vyplněné litými koly o průměru 17, 18 nebo 19 palců. Zvolit navíc půjde variantu Black Diamond s lesklou černou střechou. V zadní části karosérie jsou rovněž LED diodová světla s trojdimenzionální optikou ve tvaru lvích drápů. Kromě toho je mezi nimi lesklý černý pás, vytvářející dojem prodloužení zadního okna. Celá karosérie je ve spodní části chráněna plastovým obložením, ozvláštněném stříbrným segmentem v předním nárazníku.

Kabině dominuje i-Cockpit druhé generace. | foto: Peugeot

Kabina, lépe řečeno palubní deska a pracoviště řidiče, je také stejné jako u 3008. Znamená to především i-Cockpit druhé generace, který je tvořen nejmenším volantem na trhu, 12,3palcovým displejem místo palubní desky a osmipalcovou obrazovkou multimediálního systému. Ten je kompatibilní s rozhraním MirrorScreen, Android Auto i Apple CarPlay, vybaven může být i 3D navigací. Jeho ovládání pak zajišťuje nejen dotyk, ale také hlas a sedm klasických knoflíků uprostřed středové konzole. Mimo standardní i-Cockpit nabízí Peugeot i verzi Amplify, posilující hned čtyři z pěti smyslů, a to prostřednictvím masážních sedadel, hudby, různé intenzity a jasu displejů a parfémovaného osvěžovače vzduchu. A pokud máte rádi různá uživatelská rozhraní chytrých telefonů, nabízí Peugeot rovnou dvě – Relax pro klidnější jízdu a Boost pro dynamický styl řízení. Mezi příplatkovou výbavou se objeví také audiosystém Focal s deseti reproduktory a výkonem 515 W, panoramatické střešní okno, bezdrátové nabíjení telefonů nebo balíček Drive Sport s přesnějším řízením, novým podbarvením obrazovek a dalšími prvky pro spíše sportovní styl jízdy.

Paleta pohonných jednotek jako první mezi svými konkurenty vyhoví emisní normě Euro 6.1. Už tak nízkou spotřebu naftových nebo zážehových agregátů lze ještě vylepšit například pneumatikami s ultra nízkým valivým odporem. Základem je dvanáctistovka PureTech s přeplňováním o výkonu 96 kW (130 k) a točivém momentu 230 Nm. Na výběr je šestistupňová manuální nebo automatická převodovka, případně provedení s velmi nízkou spotřebou. Druhým benzínovým motorem je 1.6 THP s výkonem 121 kW (165 k), točivým momentem 240 Nm a automatickou šestistupňovou převodovkou. Turbodiesely BlueHDi mají ve verzi s výkonem 73,5 kW (100 k) a točivým momentem 254 Nm, respektive s výkonem 88 kW (120 k) a točivým momentem 300 Nm, objem 1.6 litru. Slabší má pouze pětistupňový manuál, silnější je dostupné s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou, případně v provedení s extra nízkou spotřebou. Vrcholem nabídka je dvoulitr o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 370 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou.

Technické údaje

  1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.6 THP 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi
Výkon: 96 kW 96 kW 121 kW 73,5 kW 88 kW 88 kW 110 kW 132 kW
Toč. mom.: 230 Nm 230 Nm 240 Nm 254 Nm 300 Nm 300 Nm 370 Nm 400 Nm
Převodovka: 6 MT 6 AT 6 AT 5 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT
Zrychlení: 10,9 s 10,7 s 9,2 s 13,6 s 11,4 s 11,9 s 9,6 s 9,1 s
Max. rychlost: 188 km/h 188 km/h 206 km/h 174 km/h 188/189 km/h 184 km/h 206 km/h 208 km/h
Spotřeba: 5,1/5,0 l 5,2 l 5,8 l 4,1 l 4,2/4,0 l 4,3 l 4,6 l 4,8 l

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro verzi s velmi nízkou spotřebou.

Stejná jednotka bude dostupná i s výkonem 132 kW (180 k), točivým momentem 400 Nm a automatickou šestistupňovou převodovkou. V tomto případě ji ale najdeme pouze v útrobách vrcholného sportovního provedení GT. To se dále pyšní upraveným zevnějškem nebo kabinou se sportovními sedadly, dekory z dubového dřeva a měděnými ovladači na středové konzoli. Obě obrazovky lze navíc přepnout do dynamického nastavení. Mírně upraven byl také podvozek, na závodění ale bude třeba vzít si menší 208 nebo 308 GTi. Stejné vizuální úpravy jen s minimem změn dostane 5008 GT Line. Jeho výhodou je širší nabídka motorů, vyjma nejsilnějšího a nejslabšího turbodieselu. Ke všem pohonným jednotkám se také vztahuje informace o pohonu všech kol, který zatím Peugeot nespecifikoval. Určitě se ale dočkáme vylepšeného protiprokluzového systému Advanced Grip Control s pěti režimy v kombinaci s pneumatikami Mud & Snow.

Bezpečnostní asistenty jsou dnes již nedílnou součástí výbavy, nejinak tomu proto bude také u 5008. Ta nabídne nouzové brzdění, varování před rizikem kolize, upozornění při opuštění jízdního pruhu, hlídání bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, panoramatický kamerový systém nebo poslední generaci parkovacího asistentu. Pro zvýšení mobility je v zavazadlovém prostoru umístěna dokovací stanice, v níž jsou uloženy elektrická koloběžka e-Kick a nově také elektrické kolo e-Bike. To kdybyste náhodou uvízli v zácpě a potřebovali rychlý způsob dopravy do práce nebo do školy. K liniím GT a GT Line se při nástupu na trh přidají také základní Access, Active a Allure. Cena zatím stanovena nebyla, premiéru bude mít auto každopádně na nadcházejícím pařížském autosalonu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy